بررسی Resident Evil 2 : یک کلاسیک مدرن از دیدگاه gamingbolt

بدون اغراق بازسازی از Resident Evil 2 به عنوان یکی از بهترین بازی هایی است که تا به امروز انجام شده است.Resident Evil 2 که در سال ۱۹۹۸ ارئه شد بهترین بازی فیزیکی است که تا به حال رو شده است – به عنوان بازسازی از یک بازی بسیار خوب با میراثی قدرتمند، انتظاراتی که از این بازسازی جدید میرود، بسیار زیاد است.تیم مدیریت و راه اندازی ان نه تنها این انتظارات را برآورده می کند بلکه از آنها پیشی می گیرد و این کار را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد. فقط یک فرانچایز نمونه است که دوباره و دوباره خود را در طول بیش از دو دهه مجدد خلق کرده است،این بازی همان کلاسیک سال ۱۹۹۸ است که توسط موتور قدرتمند RE عالی اجرا می شود – مهم نیست که چه سبک بازی های رزیدنت ایول را شما ترجیح می دهید، این دقیقا همان چیزی است که همه شما میخاهید باشد، یک Resident Evil.
بازی پیش رو به نحوی راه اندازی شده است که هر دونوع مخاطب بازی را مد نظر قرار داده است چه کسانی ک فن بازی هستند و چه کسانی که برای اولین بار ان را تجربه خواهند کرد.یکی از شاهکارهای برجسته بازی، این است که چقدر بلند پروازانه آن را بازسازی کرده اند. از زمانی که این بازی نشان داده شده است، کپکام ادعا کرده است که این یک بازسازی از Resident Evil 2 است اما به همان اندازه میتواند سورپرایز داشته باشد، و یک بازسازی پر نشاط از تجربه قدیمی و نکات جدید است. چیزهایی اضافه شده، تغییر کرده و به سمت جلو در زمان پیش رفته با حفظ اصول کلاسیک خود،یک بازسازی مجدد که بیش از بیست سال پیش منتشر شده است. با این حال،که با اصول مدرن این کار را انجام می دهد، ولی اطمینان حاصل می کند که بیش از حد اصول کلاسیک ان نادیده گرفته نشود، به طوری که هنوز بازی کلاسیک است اما برای یک عصر مدرن.

این بازی همان کلاسیک سال ۱۹۹۸ است که توسط موتور قدرتمند RE عالی اجرا می شود – مهم نیست که چه سبک بازی های رزیدنت ایول را شما ترجیح می دهید، این دقیقا همون چیزیه که همه شما میخاید باشه، یک Resident Evil.

البته بزرگترین تغییری که وجود دارد به دوربین می انجامد. در حالی که رزیدنت ایول ۲ اصلی را با دوربین های ثابت و کنترل شده بازی می کردید. بازسازی از دید شخص سوم از روی شانه مانند رزیدنت ایول ۴ است شگفت آور این است که چقدر در تجربه به یک روش کاملا متفاوت از بازی موفق عمل کرده است. بسیاری از نحوه عملکرد دوربین بازی در بازی اشاره به نسخه کلاسیک دارد که دارای عناصری از مکانیک مشابه از تمام بازی های سری است، اما در مجموع به عنوان چیزی جدید برای این نسخه کار می کند. بر خلاف Resident Evil 4 و ۵ شما می توانید در حالی که هدف قرار داده اید حرکت نیز کنید، اما انجام این کار به شدت دقت شما را در تیر اندازی کاهش می دهد، و در نتیجه بدین معنی است که دقت شما زمانی  بیشتر است که شما ایستاده اید یا به آرامی حرکت می کنید.با تشکر از این مورد، رزیدنت ایول ۲ موفق به نگه داشتن و اهسته کردن تیراندازی و گیم پلی کلی می شود که دوربینی ثابت از سری را تعریف می کند. با این روش شما با تمایل خودتان میتوانید انتخاب کنید که بمانید و خسارت بیشتر وارد کنید یا از زامبی ها فرار کنید. بسیار خوشحالیم که بگوییم دشمنانی هم که به شما حمله میکنند دارای حرکت سریع هستند و مدام جابجا میشوند ویک هدف دم تیر فقط نیستند،حتی برای ضعیف ترین زامبی ها نیز نیاز به دو تا سه شلیک دقیق و یا زیرکی برای فرار از دستشان دارید. در یک برخورد حتما بیش از یک زامبی تنها وجود دارد و حتی ساده ترین و معمول ترین برخورد ها می تواند به یک چالش تبدیل شود. از بین بردن آیتم های شفابخش یا مهمات خود نیز یک روش بسیار خطرناک برای از بین بردن خودتان است – مانند نسخه کلاسیک شما باید صرفه جویی کنید هر چند میزان مهماتی که پیدا میشود گاهی بیش از حد بنظر میرسد ولی مطمینا در ان لحظه ها تعداد ان مهمات بدون دلیل نیست (گول نخورید یه جاهایی مهمات زیاد بود پشتش حتما قراره یه بلایی  سرتون بیاد)

همچنین زمان هایی وجود دارد که دشمنان می توانند به طور ناگهانی به شما حمله کنند. مانند یک زامبی در حالی که در بالای سر شما قرار دارد و از دیدتان مخفی است و ناگهان در مقابل شما قرار میگیرد و یا حتی ممکن است موفق شود از قفس خارج شود یا به یک اتاق دیگر که فکر می کنید خارج از دسترس آنها بوده اید به دنبال شما بیاید . زمانی که با چاقو از خود دفاع میکنید چاقو در بدن موجودات باقی میماند و باید مجدد ان را از روی جسدش بردارید.زمانی که این کار را انجام ندهید و در موقعیت های نزدیک قرار بگیرید(مثل زمان گاز گرفته شدن)، در مقابل ان ها بدون دفاع میمانید، هیچ تضمینی وجود ندارد که زامبی هایی که گوشه و کنار یا روی زمین افتاده اند همانجا بمانند هر لحظه ممکن است بیدار و به شما حمله کنند. آنها همچنین می توانند از پنجره ها به داخل اتاق بپرند، که به این معنی است که شما باید آنها را با تخته های چوبی که در بازی وجود دارد ببندید،باز هم به اتاق هایی که تصور می کنید قبل از آن پاک سازی کرده اید،هرگز به چشم امن شده نگاه نکنید.در Resident Evil 2 تقریبا هیچ وقت احساس امنیت نمی کنید.

 

    در Resident Evil 2 تقریبا هیچ وقت احساس امنیت نمی کنید.

همه این ها توسط فضای قوی و شدید بازی، با احساس غم انگیز هراس و خطر به طور تقریبی هر لحظه تجربه می شود. همانطور که در Resident Evil 2 اصلی است. اکثر نقاطی که شما خودتان را در ان پیدا   می کنید،به عنوان فضاهای محکم و کوبنده ای طراحی شده اند که تقریبا همیشه هیچ نور خالصی به جز پرتو تک چراغ قوه شما عبور نمیکند. در تاریکی تمام به جز بعضی از مناطق،همیشه احساس هراس می کنید- تنها می توانید چیزهایی را که چراغ قوه شما روشن می کند را ببیند، به طوری که هیچ وقت کاملا مطمئن نیستید که در فاصله یا در محدوده شما یا در اطراف و گوشه کنار شما دقیقا چه چیزی مخفی شده است. این بسیار تاثیرگذار است که شما احساس میکنید در و دیوارها روی شما بسته شده و هر گامی که بر میدارید با تنش و نگرانی مواجه هستید.طراحی صدای باورنکردنی این بازی نیز به شدت مسئول این احساس غم و اندوه و هراس دائمی است. در این سکوت صداهای محاصره زامبی ها ویرانگر است که شما از آن عبور می کنید،حتی قدم ها و گام های شما به شدت با صدای بلند به صدا در می آیند،صداهای محیطی مانند لرزش کف،لبه ها یا لرزش درب ها و یا لرزش های نور، نیز به شدت تاثیر گذار هستند. انعکاس های ناله و کوبیدن دشمنان از دور به شما برای حضور انها هشدار می دهد و همیشه شما را در هراس نگه می دارند،که منتظر اتفاق بعدی در اطراف و گوشه کنار باشید. طراحی صوتی در Resident Evil 2 بسیار مهم است و شاید یکی از قوی ترین و قابل توجه ترین جنبه های بازی باشد.طراحی صحنه ها عالیست. همانند Resident Evil 2 (و بسیاری از دیگر عناوین Resident Evil)، سطح به سطح که مرحله ها را میگزرانید این امکان را به شما میدهد که از جای جای بازی دیدن کنید و از ان لذت ببرید شاید “لذت” کاملا درست نباشد، با توجه به فضای خشن که در تمام طول بازی ادامه دارد اما شما تشویق می شوید که هر گوشه و جایی را کشف کنیدو همیشه بصورت کنجکاوی مرموزی دوست دارید این کار را انجام دهید.کاوش محیط اطراف و پیدا کردن یک ابزار یا یک مورد که شما برای دسترسی به مناطقی که قبلا مسدود شده بوده یا پیدا کردن سلاح ها، مهمات و یا منابع مورد نیاز، همیشه سودآور است . Resident Evil 2 همچنین اطمینان می دهد که هیچ کدام از آن ها برای کسانی که بازی های اصلی را بازی کرده اند نااشنا نباشد،ولی طرح های کوچکی را تغییر داده اند در کل مواردی که در مکان های مختلف یافت می شوند بسیار آشنا هستند، حل پازل نیز به طور ذاتی با اکتشاف گره خورده است، و اغلب با محیط اطراف شما یکسان شده است و برای حل این پازل ها باید خوب محیط اطراف را جستجو کنید و به جزییات توجه داشته باشید.


در”Resident Evil 2 به طرز چشمگیری احساس می کنید که دیوارها و درها روی شما بسته شده اند  و هر گامی که بر میدارید احساس می کنید با تنش و هراس روبرو شده اید.”

در Resident Evil 2 هر دو کارکتر کلر و لئون کمپین های خود را دارند، و به طور جمعی، تقریبا میتوانید در  ۱۵ ساعت ان را به پایان برسند. بسته به اینکه کدام یک از کمپین ها را انتخاب کرده باشید،داستان شخصیت دوم خیلی تغییر می کند، و همین انگیزه شما را بیشتر میکند تا بازی را یک بار دیگر با شخصیت جدید و از زاویه دید او با رویداد ها و مبارزات جدیدتر به پایان برسانید. اگر چه در میان کمپینها همپوشانی هم وجود دارد، ولی چیزهایی تغییر می کنند تا کمپین ها بیش از حد تکراری نشوند. واقعیت این است که سرعت حرکت در بازی مناسب است و هرگز به موقعیت مکانی و یا موضوع روایت طولانی تر از آن نیاز ندارد.

داستان در مورد کمپین های رزیدنت ایول ۲، چیزی زیادی برای  نوشتن شاید ندارد، اما از نظر کاراکترها و شخصیت نویسی انها عالی است. با توجه به ماهیت خود، Resident Evil 2 بر روی یک شخصیت کوچک از شخصیت های اصلی تمرکز می کند(مانند کلیر خواهر کوچکتر کریس ردفیلد)، اما همه آنها فورا به صورت شخصیت های مشخص در داستان تعریف می شوند و هر کدام روایت داستانی خود را دارند(مثل لئون و اولین روز کاری اش)که به طرز هوشمندانه و دقیق طراحی شده است، عملکرد صوتی عالی آنها به طور جدی چشمگیر است و حرکت چهره ها عملکرد عالی دارند. به این ترتیب، هرچند که داستان Resident Evil 2 شاید خاص نیست، اما در حقیقت شما را در آنچه در حال وقوع است رو به جلو می برد. این موضوع  باعث میشود چندین چیز در Resident Evil 2 تغییر کند، که کاملا قابل توجه است، بنابراین طرفداران نسخه کلاسیک هم میتوانند یک تجربه جدید از بازی داشته باشند.

یکی از جذاب ترین ویژگی های Resident Evil 2 دستاوردهای فنی آن است. به عبارت ساده، این یکی از بهترین بازیهایی است که تا کنون ساخته شده است. این بازی با موتور RE عالی اجرا می شود و بازی دارای جزئیات سطح بالا و بی نظیر در هر گوشه و کنار و جاده ای است که در حال حاضر تعداد بسیار کمی از بازی های دیگر مانند این یافت میشود. Resident Evil 2 به طور مداوم با تصاویری جالب شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با نورپردازی، مدل های صورت و انیمیشن ها، چگونگی تحرک زامبی و واکنش نشان دادن انها به موقعیت های مختلف، Capcom جزئیات همه چیز را به شما نشان میدهد. تیراندازی کردن به سر زامبی ها، شلیک با تفنگ ساچمه ای(shotguns) باعث انفجار های شگفت انگیز روده ها و سر ها می شود، به طوری که آنها با هر شلیک بسته به زاویه تیر خوردن جابجا میشوند،اجساد فاسد شده و ذرات معلق در فضا از جزییات بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

یکی از جذاب ترین ویژگی های Resident Evil 2 دستاوردهای فنی آن است. به عبارت ساده، این یکی از بهترین بازیهایی است که تا کنون ساخته شده است.

به طرق مختلف، Resident Evil 2 به عنوان نقطه اوج یک بازی به نظر می رسد،همه چیز به خوبی جمع آوری شده است، حتی چیزهایی از گذشته خود را حفظ کرده است تغییر در هویت خود را در طول سال ها به درستی انجام داده است. این بازی یک مدرنیزه ارزشمند و دوباره تصور سازی یک وحشت از بهترین بازی های ترسناک بقا(survival) در تمام دوران است، که مطمئنا برای طرفداران ان جذاب است، تا این لحظه بنظر میرسد نقاط قوت سری کلاسیک همان سه گانه اولیه را برآورده کرده است و موفق شده است با همه آنها را در هماهنگی کامل کار کند. Resident Evil 2 نه تنها یک بازسازی انجام شده است که باید به عنوان یک ایده برای چگونگی بازسازی کلاسیک های مورد علاقه در نظر گرفته شود، بلکه یک بازی باور نکردنی در عصر خود میباشد – تا آنجا که ممکن است حتی در بین یکی از بهترین بازی های سال قرار بگیرد.

این بازی در کنسول PlayStation 4 مورد بررسی قرار گرفته شد.


-وحشت شدید
جوی باور نکردنی
-به طور مداوم شما را بر روی انگشتان پا نگه می دارد
انتقال دوربین ثابت و کنترل گیم پلی به روی شانه
تشویق به اکتشاف کامل محیط و بسیار چالش برانگیز
جذابیت چهره ها و حرکات
-ارزش بارها مجدد بازی کردن
طراحی های باور نکردنی صوتی فوق العاده
نوشتن هوشمند و عملکرد عالی صدا
بازیگران به خوبی توسعه یافته از شخصیت هایی قدیمی
توجه جالب توجه به جزئیات و پیشرفت های فنی قوی                              

مسائل جزئی aliasing (ایلیازینگ)

gamingbolt.com

https://gamingbolt.com/resident-evil-2-review-modern-classic

[collapse]

تگ ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران (بدون دیدگاه)