بررسی Devil May Cry 5 از دیدگاه gamespot

بعد از ارائه نسخه ریمک رزیدنت اویل ۲ در هفته های گذشته حالا یک عنوان قوی دیگر از کپکام را در پیش رو داریم،اثری که یک احساس قوی آشنا از گذشته های خوب این بازی بر جای میگذارد.این “مدرسه قدیمی” Devil May Cry است، یک شبکه ساده از راهروها و عرصه هایی که در آن شما در یک نبرد پرشور شیاطین را با سلاح های خود پوچ و تحقیر می کنید.

DMC5
DMC5 نشان دهنده بازگشت به تداوم سری قبلی بازی است،هر چیزی که در مورد نحوه بازی کردن در این سری را به خاطر می‌آورید، احیا و بهبود یافته‌است.در وصف این بازی با قدرت و اعتماد به نفس تمام می توان گفت “این یک تکرار درخشان از بهترین کیفیت ممکن در سری است.”

اکثریت زمان شما در DMC5 صرف کشتن شیاطین با یک سری حملات سریع و موشک وار می شود.با استفاده از combo های پیچیده این هیجان چند برابر می شود و یک سیستم رتبه بندی در بازی به طور مداوم سبک شما را بررسی می کند و  شما را تشویق می کند تا عملکردتان را بهتر کنید. 

پرتاگونست های (کاراکترهای اصلی) داستان شامل  نرو، دانته و تازه وارد داستان ما اقای V مرموز هر یک سبک های بازی منحصر به فرد خود را ارائه می دهند که با هدف ساده ای یعنی پاکسازی اتاق ها از دشمنان،به طور مداوم شما را هیجان زده می کند.مبارزات دقیقا جایی است که بازی خلاقیت و مکانیک قوی خود را به رخ میکشد.Nero دقیقا با ترکیب ایده ای جدید و قدیمی با هم وارد می شود.جایگزین دانته در DMC4،چون ورجیل دست شیطانی او را قطع کرده است از بازوه های مکانیکی به عنوان سلاح جدید به نام Devil Breakers استفاده می کند.با آنها، شما می توانید دشمنان را به سمت خود بکشید و یا به یک دسته از موجودات ضربه بزنید که بسته به مدل Devil Breakers شما مجهز میشود. به عنوان مثال، Overture می تواند یک حمله شوک الکتریکی بزرگی به ارمغان بیاورد،یا Punch Line که یک مشت مجهز به موشک است که پشت سر هم و سریع به دشمنان آسیب می زند.اما انچه بیشتر از همه جالب است توانایی تعویض بین Devil Breakers هاست تا بتوانید قدرت های مختلف را در بازوهای متفاوت تجربه کنید.

با این حال،در اوایل کار شما مجبور به صرفه جویی در Devil Breakers ها هستید، اما با گذشت بازی و با افزایش تعداد و فضای قابل حمل،می توانید لذت بیشتری از این بازوها ببرید.اما حتی با بهترین رفلکس های  این بازوها هنوز ممکن است شیطانی قدرتمند شما را مجبور کند که استراتژی خود را تغییر دهید.استفاده از این بازوهای نابود کننده استراتژی و خلاقیت بیشتری را برای نابودی شیاطین در اختیا نرو قرار میدهد.

 

V تازه وارد و غیر منتظره است. بر خلاف برادران شمشیری اش، V با دو خویشاوند خود دشمنان را از دور میتواند هدف قرار دهد. یک پلنگ سیاه به نام Shadow و یک پرنده شیطانی به نام Griffon (طرفداران DMC1 باید بلافاصله این موجودات را تشخیص دهند). اولی حمله های زمینی را تدارک می بیند،در حالی که دومی از هوا تیراندازی می کند. هر یک از این دستیاران نوارهای بازسازی خود را دارند و اگر دقت نکنید می توانند به طور موقت از دور بازی کنار بروند.V همچنین یک دستیار سوم نیز به نام کابوس دارد. این گولم غول پیکر بیشتر به عنوان یک موجود احضار شده عمل می کند که می تواند به مدت کوتاهی آسیب هایی  را به دشمنان اختصاص دهد. علاوه بر این، می توان آن را هدایت کرد تا حمله های مستقیم به دشمنان صورت گیرد. هرچند دشمنان شما نمی توانند فقط با حملات دستیاران شما به تنهایی کشته شوند V باید خود ضربه نهایی را تحمیل کند.کارکتر V نیاز به صبر و حوصله دارد که در برابر غریزه کلی بازی عکس عمل می کند.در نتیجه گاهی میتواند ازار دهنده شود بخصوص جایی که دستیاران شما در مواجه با دشمنان بد عمل میکنند و شما چاره ای جز صبر ندارید تا در موقعیت مناسب ضربه نهایی را وارد کنید.

با وجود این، V در دفاع از خود و جابجایی های سریع با وجود دستیارانش حتی سریعتر از دیگران عمل می کند.در درگیری های V تا حد امکان از برخورد پرهیز کنید،زیرا دستیاران شما از پس مبارزات بر می ایند و هیجان حاصله از ان نیز رضایت بخش است و با توجه به تأثیر ضربه نهایی به این روش بیشترین امتیاز کمبوها را به دست آورید. V شخصیتی خویشتن دار است،کیفیتی که بر خلاف استراتژی های تند شخصیت های قبلی است. توانایی های او ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما او راه و روش جدیدی را در DMC به نمایش می گذارد و نشان می دهد که هنوز هم ایده های جدید و پر طراوت در مبارزه وجود دارد.سبک و استایل V به قدی خلاقانه و جذاب است که شما او را نه به عنوان ی عضو جدید بلکه عضوی از خانواده در کنار نرو و دانته می بینید.

دانته افسانه ای،اکثر مکانیک سنتی خود را حفظ کرده است، اما برای او نیز در مبارزات خلاقیت های جدیدی اضافه شده است. مانند DMC4، قادر است بدون تغییر در چهار سبک مختلف مبارزه کند، هر کدام با مانور و تنظیمات منحصر به فرد خود. این بار،او می تواند تا چهار اسلحه را تجهیز کند.از زرادخانه گسترده دانته لذت ببرید.در حالی که سرگرم کننده ترین بخش بازی مبارزات ان است،بازی کردن به عنوان دانته واقعا درباره بیان خودتان است. ترکیبات مختلف برای حمله وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما یادگیری جزییات ظریف ان بر عهده شماست و با ترکیب این موارد میتوانید به خلاقیت و قدرت بیشتری در مبارزات دست یابید.در نهایت شما با دانته به نوعی جریان می یابید،جایی که در مبارزات به احساس خود بیشتر از تفکر اهمیت می دهید هر شخصیت در DMC5 این عمق و شدت مبارزات را به خوبی به تصویر می کشد، اما این کار با دانته combo های بیشترو احساس ازادی عمل بیشتری را برای شما به وجود می اورد.

 

Dante,Nero,V - Devil My Cry 5

فراوانی سیستم های مبارزه به تدریج  کمک می کند ان ها را از هم بگیرید. راه یابی این کمپین عمدی است جایی که شما در ابتدا با Nero وارد عمل می شوید و سپس شما را با استراتژی های V اشنا می کند و در نهایت مبارزات با دانته را باز میکند. اما حتی زمانی که شما رشد می کنید و تکنیک های هر کدام را یاد می گیرید باز هم مکانیک جدید به طور مداوم معرفی می شود و شما کاملا درگیر در مبارزات شیک DMC5 می شود.

بسیاری از دشمنان وجود دارند که توانایی های شما را نیز آزمایش می کنند.به طور خاص باس های هر چالش،همگون به سبک بازی هر کاراکتر عمل میکنند.به عنوان مثال، یکی از توانایی های دانته حفظ آسیب سریع و موثر در فاصله کم  است، ولی آسیب پذیری V در محدوده نزدیک طراحی شده است، و شما را مجبور می کند تا فاصله خود را با دشمنان حفظ و از دستیاران خود برای مبارزه استفاده کنید.باس فایت های بازی نیز از همین ضعف و قدرت شما بر علیه شما استفاده می کنند.داستان یک روایت درام و یک داستان غم انگیز از سری بازی تا کنون است با بسیاری از اقدامات عجیب و غریب که شما را کاملا سرگرم نگه می دارد. این داستان یک ساختار غیر خطی است که چشم انداز شما را تغییر می دهد تا تصویر کامل از داستان را به مرور به دست آورید.داستان در طول یک روز شروع میشود و شما در شروع هر ماموریت از تایم و مسیر زمانی ان روز باخبر میشوید و این رویکرد از داستان سرایی به درک شما از جدول زمانی کمک میکند.

مبارزات Nero

بازگشت به شخصیت های آشنا، شاید مهمترین کیفیت این داستان است. در حقیقت، چندین کاراکتر دوست داشتنی برای بسیاری از لحظات جذاب سری که در سراسر بازی پراکنده شده اند، وجود دارد.در حالی که برخی از شخصیت ها، مانند Trish و Lady، به اندازه کافی در بازی مشارکت ندارند ولی حضور آنها حداقل حس رفاقت را به ارمغان می آورد. با این حال،چند صحنه در ارتباط با آنها وجود دارد که بی مزه به نظر میرسد.نیکو،اما بر خلاف ان ها شخصیتی هوشمند و کله شق معرفی میشود تا جایی که مشخص میشود دلیل موفقیت های Nero اوست.این داستان در ابتدا پرسش های بدون پاسخ زیادی را برای بازکنان به وجود می اورد که به مرور زمان تا پایان بازی به همه ان ها پاسخ میدهد و پلیر ها یک نتیجه گیری کلی از داستان هر شخصیت در بازی خواهند داشت.

کاراکتر نیکو در Devil My Cry 5

این داستان تعظیم خوبی نسبت به پرسش‌های بدون پاسخ سری کلاسیک بازی می‌کند و اجازه می‌دهد که بازیکنان به نتایج رضایت‌بخشی برای شخصیت های اصلی داستان دست یابند.

تلاش برای ساخت لحظات مهیج در DMC5 در یک سطح مکانیکی با سیستم Cameo است، که یک عنصر تعادلی آنلاین ساده را به فرمول بازی اضافه می کند. برخی از مأموریتها اغلب شامل حضور شخصیت دیگری در جستجوی یک منطقه در نزدیکی یا حتی در کنار شما هستند. به طور پیش فرض این کاراکترها توسط AI کنترل می شوند، اما از طریق سیستم Cameo آنها توسط بازیکنان دیگر آنلاین کنترل می شوند. مفهومی جالب حداقل بر روی کاغذ، این ویژگی عمدتا بسیار هیجان انگیز است چرا که در آن شما در کنار یک هوش مصنوعی نه،بلکه یک بازیکن انلاین دیگر،می جنگید.تماشای یک بازیکن دیگر از راه دور، یک همبستگی جدید و سریع را به سفر شما در این بازی اضافه می کند.در نهایت، این داستان با توجه به پاسخ دادن تدریجی به سوالات بدون جوابه نسخه های کلاسیک،باعث رضایت بخشیدن به بازیکنان در نتیجه گیری برای شخصیت های اصلی می شود.Nero IN FightDMC5 پیشرفت ها و سبک مکانیکی پیشینیانش را بهبود بخشیده است.بالاتر از هر چیز دیگر، دنبال کردن چند ایده جدید بلند پروازانه در امتداد مسیر گذشته است که عمدتا تمرکز سری را بر سیستم های مبارزه ای پیچیده حفظ می کند.در عین حال، داستان به یک جذابیت کاریزماتیک می انجامد که شما را به طور مداوم سرگرم می کند و تشویق میکند تا مهارت های خود را بهبود دهید. DMC5 ثابت می کند که این سری هنوز می تواند درخشان و تخیلی باشد بدون اینکه سنت های قدیمی تر خود را فدا کند.
نکات مثبت :
سیستم مبارزه ای یک ترکیب رضایت دهنده از ایده های جدید و قدیمی ارائه می دهد.
+V یک عضو جدید با طراوت برای لیست DMC است.
+مبارزه های چالش برانگیز تسلط بر مهارت ها را فراهم می کند.
+به طور مداوم مکانیک جدید را معرفی می کند که مبارزه را متنوع و جالب می کند.
+داستان از پیشرفت های معنی دار و جذابی برخوردار است.
نکات منفی :
احتمالا غیر قابل پیش بینی بودن Familiars V می تواند خسته کننده باشد.
سیستم Cameo در بازی کم کارکرد بوده است.

.gamespot.com

https://www.gamespot.com/reviews/devil-may-cry-5-review-do-or-dante/1900-6417099/

[collapse]

تگ ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران (بدون دیدگاه)