نقد و برسی ریمستر بازی Assassin’s Creed III : شکوهی دوباره

محمد برادران نویسنده: محمد برادران ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹
نقد و بررسی

بازی Assassin’s Creed III یکی از بازی‌ها ای است که بدون شک همه با آن خاطره‌های زیادی دارند. حالا ریمستر بازی Assassin’s Creed III با ارتقاهایی که در گرافیک و چند مکانیزم خود داشت دوباره به اثری جذاب برای طرفداران این مجموعه تبدیل‌شده است. به‌طوری‌که هر فردی می‌تواند از این بازی لذت کامل و هیجان قبلاً را روی کنسول‌های جدید تجربه کند. همراه نقد و برسی بازی Assassin’s Creed III با npcbot همراه باشید.

بازی Assassin’s Creed III در سال ۲۰۱۲ پس از نسخه‌های قبلی این مجموعه منتشر شد. نسخه‌های قبلی مجموعه Assassin’s Creed  جز بازی‌هایی بودند که در زمان خودشان مخاطبین و طرفداران بسیاری داشتند و به‌نوعی همه‌ی ما و گیمر ها به شخصیت اتزیو و داستان بازی عادت کرده بود و از این مجموعه خوشمان آمده بود. همچنین این بازی با این شخصیت در ذهن ما گره‌خورده بود و سازندگان باید برای نسخه‌ی بعدی بازی‌شان تمام سعی خود را می‌کردند که شخصیت و داستان جدید را در همان اندازه‌ی کیفیت قبل بسازند. با منتشر شدن بازی Assassin’s Creed III همه‌ی ما فهمیدیم که سازندگان ناامیدمان نکرده‌اند و بازی را طوری ساختند که موفقیت و محبوبیت نسخه‌های قبل خود را دوباره تکرار کند. این موضوع باوجوداینکه سازندگان باید شخصیتی جدید با داستانی جدید اما گره‌خورده با نسخه‌های قبل تولید می‌کردند بسیار سخت بود. اما انگار که شخصیت جدید یعنی همان کانر و داستان بازی توسط به‌اندازه‌ی قسمت‌های قبل این مجموعه گیمر ها را سرگرم کند و رضایت آن‌ها را جلب کند. البته باتجربه‌ی بازی Assassin’s Creed III همه می‌فهمند که داستان بازی و شخصیت‌ها و گیم پلی در حدی است که بتواند برای هرکسی که به این سبک بازی‌ها و مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed  علاقه‌مند‌است لذت‌بخش باشد و در خاطرات همه باقی بماند. و درست‌کاری که سازندگان کردند هم همین بود و آن‌ها توانستند که بسیار خوب این کار را انجام دهد و این مأموریت را به‌خوبی برای ما گیمر ها انجام دادند. بازی Assassin’s Creed III شاید یکی از بهترین نسخه‌های بازی Assassin’s Creed نباشد اما قطعاً یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین‌های این سری است. این نسخه از بازی توانست یک تجربه‌ی بسیار برتر از نسخه‌های قبل ارائه دهد و همین موضوع آن را به یکی از نسخه‌های ارزشمند بازی تبدیل کرده است. درست جایی که بعد از نسخه‌های قبل گرافیک ، گیم پلی ، داستان و خلاصه همه‌چیز بهبودیافته بود و اثر کامل‌تر از نسخه‌های قبل بود. و تمام این موارد باوجود شخصیت جدید و داستانی جدید بسیار مورد خوبی به نظر می‌رسد. و حال یو بیسافت بعد از ۷ سال نسخه‌ی ریمستر این بازی را منتشر کرده است تا دوباره بتواند علاقه‌مندان این بازی را راضی کند و حسی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را به آنان بدهد. در ادامه این نگاهی کامل‌تر و دقیق‌تری به بازی می‌اندازیم و شمارا با بخش‌های مختلف بازی بیشتر آشنا می‌کنیم.

یوبی سافت سال پیش در همین روزها بود که نسخه‌ی ریمستر Assassin’s Creed Rogue را منتشر کرد. اما این نسخه نتوانست آن‌طور که بایدوشاید نظر مخاطبان را جلب کند و رضایت آن‌ها را نگهداری. در ریمستر این بازی مواردی که باید بهبود می‌یافتند بسیار کم و یا ناقص بهبودیافته بودند و این برای یک بازی ریمستر بسیار بد است که در بخش بهبود ضعف داشته باشد. مهم‌ترین رکن در بازی‌ها ای که ریمستر می‌شوند این است که باید در بازی بهبودهایی اعمال شود تا مناسب مخاطبین و گیمر های این نسل شود. اما یوبی سافت برای نسخه روگ اصلاً این را به‌درستی انجام نداد و یک تجربه چندان خوب را به ما گیمر ها داد. درحالی‌که در نسخه‌ی ریمستری که برای بازی روگ عرضه شد چیزهایی که انتظار می‌رفت به‌خوبی رعایت نشد و این نسخه تجربه‌ی چندان خوبی به گیمر ها نداد. به‌نوعی یوبی سافت با نسخه‌ی ریمستر بازی روگ نشان داد که در ریمستر کردن نقض دارد و گیمر ها را از ریمستر های بعدی بازی‌ها کمی ترساند. اما خوشبختانه خبری خوش باید به همه‌ی گیمر ها بدهم و آن‌هم این است که سازندگان در این نسخه از ریمستر بازی تلاش بسیار بیشتری کردند و به همه نشان دادن که باید تجربه و خاطره‌ی بدی که از نسخه ریمستر بازی روگ داشتیم را فراموش کنیم. البته این کار برای گیمر هایی که قصد دارند دوباره تجربه‌ی خوبی از این بازی داشته باشند و یا اینکه دوست دارند که خاطرات خود را دوباره با این نسخه زنده کنند و یا نسخه‌ی اصلی بازی را در سال ۲۰۱۲ تجربه نکردند و به دنبال تجربه‌ی این بازی جذاب می‌گردند نسخه‌ی ریمستر بسیار گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها باشد و بتواند از آن به‌خوبی لذت ببرند. البته با این توضیحاتی که دادم انتظار یک بازی کامل و عالی در نسل هشتم را نداشته باشید. اولاً که اگر سازندگان بخواهند یک بازی را که نزدیک به ۷-۸ سال از زمان انتشار آن می‌گذرد را ریمستر کنند قطعاً بازی کاملی برای نسل جدید به‌حساب نخواهد آمد. همچنین برای اینکه بتوانند کمی به عالی کردن ریمستر برای نسل جدید نزدیک‌تر شوند باید در بازی تغییراتی را اعمال کنند که باعث خراب شدن تجربه‌ی بازی می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که با توجه به اینکه سازندگان هنوز آن تجربه‌ی کامل از بازی Assassin’s Creed III را برایمان نگهداشت‌اند و اجرای مختلف بازی را بهبود بخشیدن می‌توان گفت که ریمستر بازی یک ریمستر خوب به‌حساب می‌آید و انتظاراتی که از یک نسخه‌ی ریمستر داریم را به‌خوبی برآورده می‌کند. شاید ریمستر بازی برای نسل هشتم یک بازی کامل به‌حساب نیاید اما هنوز هم می‌تواند باعث لذت گیمر ها شود. البته یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی که بهبودیافته است بعد هنری بازی است که می‌توان گفت یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌ها در این ریمستر است و لذت بالایی را به گیمر انتقال می‌دهد.

Assassin’s Creed III

تفاوت ریمستر بازی را مقایسه کنید.

محتوای کل بازی Assassin’s Creed III به همراه DLC ها در نسخه ی ریمستر وجود دارد.

 

خب محتواهایی که در ریمستر بازی Assassin’s Creed III  وجود دارد به‌نوعی یک محتوای کامل برای بازی  هست و این ریمستر یک نسخه‌ی کامل از بازی Assassin’s Creed III را به کاربران ارائه می‌دهد. در نسخه‌ی ریمستر بازی Assassin’s Creed III نسخه‌ی اصلی بازی به همراه تمام بسته‌های الحاقی وجود دارد. که این موضوع باعث این می‌شود که بازی تجربه‌ای فوق‌العاده کامل از Assassin’s Creed III را به هر گیمری ارائه دهد. بنابراین اگر شما جز کسانی بودید که بازی را تجربه نکردید پس باید بگویم که واقعاً خوش‌شانس هستید. چون‌که باوجوداین بسته‌های الحاقی یک نسخه‌ی کامل از بازی Assassin’s Creed III رادارید  و می‌توانید از این نسخه فوق‌العاده لذت ببرد. اما اگر فردی هستید که بازی را قبلاً تجربه کرده است خب برای شما هم ریمستر بازی گزینه‌ی خوبی است چون‌که می‌تواند به شما تجربه‌ی کامل بازی با تمام بسته‌های الحاقی را بدهد. اما اگر قبلاً هم‌بازی Assassin’s Creed III را با تمام بسته‌های الحاقی تجربه کردید باید بگویم که این نسخه چیز جدید به غیره از همان بهبودها برای شما ندارد. به دلیل اینکه در نسخه‌ی ریمستر بازی Assassin’s Creed III تمام بسته‌های الحاقی وجود دارد می‌تواند حداقل داستانی کامل را به گیمر ها ارائه دهد. به علت اینکه بیشتر این بسته‌های الحاقی روی داستان بازی تأثیر می‌گذارند و باعث هرچه کامل‌تر شدن داستان بازی می‌شود و ازآنجایی‌که نسخه‌ی  اصلی بازی Assassin’s Creed III دارای یک داستان بسیار خوب بود بنابراین می‌توان انتظار داشت که حتی نسخه‌ی ریمستر Assassin’s Creed III فقط به خاطر همین کامل‌تر شدن داستان بخرید و از داستان بازی لذت کامل را ببرید. اما این نسخه‌ی  دیگری از ریمستر بازی وجود دارد که در قالب یک باندل عرضه می‌شود. محتوای این باندل به‌غیراز نسخه‌ی اصلی بازی Assassin’s Creed III نسخه‌ی Liberation هم وجود دارد که شما می‌توانید در همان ابتدای شروع بازی انتخاب کنید که می‌خواهید کدام‌یک را بازی کنید. اما خب فکر نکنید که این باندل چیزی بسیار عجیب است. به علت اینکه نسخه‌ی اصلی بازی به همراه بسته‌های الحاقی که در نسخه‌ی ریمستر معمولی هم وجود دارد و فقط می‌ماند نسخه‌ی Liberation که این نسخه شیوه‌ی روایت داستانش با Assassin’s Creed III فرق دارد. به‌طوری‌که در Assassin’s Creed III شخصیت داستان کانر است اما در این نسخه شخصیتی یه اولین کاراکتر می‌پردازند و داستان وی را روایت می‌کنند. که این نسخه در همان زمان انتشار هم انچنان که بایدوشاید موردتوجه گیمر ها و منتقدین قرار نگرفت و به‌نوعی یوبی سافت فقط می‌خواهد در این باندل از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و این نسخه هم بفروشد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که این باندل موردتوجه خیلی‌ها قرار نمی‌گیرد و بهتر است که همان نسخه‌ی معمولی را بخریم.

خب برویم سراغ همان Assassin’s Creed III؛ داستان بازی Assassin’s Creed III در دوران انقلاب آمریکا روایت می‌شود. شما بعدازاینکه پا به داستان بازی می‌گذارید باشخصیتی همراه می‌شود. اما خب بهتر است که این شخصیت و کارهای وی راندانید تا بازی برایتان جذابیت بیشتری داشته باشد. به‌هرحال در ادامه شما با کاراکتری به نام کانر همراه می‌شود که تأثیر زیادی در انقلاب آمریکا دارد. کانر باید مثل Assassin های بزرگ شود تا بتواند مأموریت خود را به سرانجام برساند. و این شروعی برای یک داستانی عالی است که از همان اول نوید اینکه می‌خواهد ما را با ماجراهای خود سرگرم کند را می‌دهد و به ما این پیام را می‌رساند که داستانی که در پیش رودارید یک روایت بی‌نظیر است. داستان بازی به‌طورکلی در حال حاضر با دزموند جریان دارد و بخش دیگری هم به انقلاب آمریکا برمی‌گردد که البته می‌توان گفت که بخش اول آن‌قدرها هم جذاب نیست ولی بخش دوم جذابیت بیشتری دارد. در تمام نسخه‌های Assassin’s Creed این نکته به چشم می‌خورد که بخشی از داستان در زمان حال روایت می‌شود و در بیشتر آن‌ها هم این روایت زیاد جذاب نیست و بیشتر کامل‌کننده داستان بازی است. ( منظور از تمام نسخه‌ها ، بیشتر نسخه‌ها است) داستان بازی به ما و گیمر ها این شور و شوق و هیجان را می‌دهد که داستان را دنبال کنیم و با روایت بسیار خوب آن همراه باشیم. و این‌یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در بازی Assassin’s Creed III با آن مواجه بودم و حالا در نسخه‌ی ریمستر بازی هم دوباره می‌توانیم همان حس را تجربه کنیم و از آن لذت ببریم. اما باید قبول کرد که به‌طورکلی در بازی Assassin’s Creed و در تمام نسخه‌ها مأموریت‌هایی بود که واقعاً حوصله سر بر بود و هیچ‌یک از ما از آن‌ها خوشمان نمی‌آمد. این موضوع در نسخه‌ی ریمستر هم‌تغییر چندانی نمی‌کند و همچنان همان است. چون‌که درد اصل در نسخه‌های ریمستر به داستان باز کاری ندارد. اما باید این مأموریت‌ها را انجام داد تا بتوان ادامه بازی را رفت. اما اصلاً جذاب نیستند.

ولی باید در کل بگویم که در نسخه‌ی ریمستر یک بازی چه داستان خوب باشد و چه داستان بد باشد درنتیجه و نمره‌ی آن تأثیر زیاد نمی‌گذارد. چون‌که این داستان‌ها در نسخه‌ی اصلی بازی هم وجود داشت و در بازی‌های ریمستر صرفاً همان چیز تکرار می‌شود. که باید گفت که قاعده هم همین است. اما به‌طورکلی برای کسانی که بازی Assassin’s Creed III را تجربه نکردند باید بگوییم داستان بازی فوق‌العاده است و می‌توان از آن لذت برد. در داستان بازی مفاهیم دیده می‌شود که باعث جذابیت بیشتر می‌شود و این مفاهیم داستان را غنی‌تر می‌کنند. و ما در بازی Assassin’s Creed III با یک داستان کامل و جذاب همراه هستیم که می‌توانیم از آن لذت زیادی بریم. این موضوع در کنار بهبودهای بازی بسیار بیشتر به چشم می‌خورد و حسی کامل‌تر را برایمان رغم می‌زند.

بازی Assassin’s Creed III از شخصیت‌پردازی قوی برخوردار است.

به‌غیراز داستان خوبی که در نسخه‌ی ریمستر بازی Assassin’s Creed III شاهد آن هستیم. بازی  ازنظر شخصیت‌پردازی هم بسیار خوب و در سطح عالی کارکرده است. شخصیت‌پردازی بازی  در دل داستانی جذاب که بازی دارد بسیار جذاب‌تر و برتر به نظر می‌رسد. شاید شخصیت‌پردازی بازی به‌قدری نیست که بتواند کانر را به‌اندازه‌ی شخصیت‌هایی چون اتزیو محبوب کند. اما به‌قدری خوب کارکرده است که بتواند یک شخصیت عالی را پیش روی ما برای بازی قرار دهد. تا ما هم در داستان زندگی این شخصیت غرق شویم و از آن لذت ببریم. شخصیت‌پردازی درست و به‌نوعی بی‌نقص داستان باعث این شده است که شخصیت کانر به‌خوبی در ذهن ما بماند و بتوانیم در کنار شخصیت‌های دیگر خاطرات خوبی از این شخصیت هم در ذهن خود داشته باشیم. این موضوع می‌تواند برای کسانی که حتی تا حالا بازی Assassin’s Creed III را تجربه نکردند هم مشکلی به وجود نیاورد و گیمر هایی که شاید به خاطر گذشت زمان از نسخه Assassin’s Creed III این بازی را تجربه نکردند و حالا قصد دارند ریمستر بازی را تهیه کنند و از این موضوع می‌ترسند که شاید شخصیت بازی به‌اندازه شخصیت‌های دیگر خوب نباشد و آن‌ها نتوانند با آن خو بگیرند. اما این ترس الکی است و بازی Assassin’s Creed III دارای شخصیت‌پردازی خوبی است که باعث این شده است که داستان بازی ما یک شخصیت خوب برای پیش بردن داشته باشد. بنابراین می‌توانم خیال گیمر ها را ازنظر شخصیت‌پردازی و داستان راحت کنم. چون‌که بازی به‌قدری در این بخش‌ها خوب کارکرده است که شاید بتواند خیال هر گیمری که به داستان بازی اهمیت می‌دهد را آسوده کند و به آن بفهماند داستان بازی داستانی کامل باشخصیت پردازی درست است.

نکته‌ای که دوست داشتم پیش از برسی بخش‌های فنی واصلی بازی به آن بپردازم این بود که در داستان بازی طبق گفته‌های بالا مفاهیم زیادی جا داده‌شده است. یکی از این مفاهیم که بسیار برتر به نظر می‌آید و جذابیت بالایی به داستان بازی می‌دهد ، مفهوم آزادی در بازی است. که این مفهوم در بازی بسیار تأثیر می‌گذارد و جذابیتی دوچندان را به گیمر می‌دهد. مفهوم آزادی می‌تواند در دل جنگ بسیار هیجان آورد باشد. به‌طوری‌که در بازی‌های دیگر شاید فقط به مقاومت و ایستادگی کردن در جنگ و دوره‌ها اشاره‌شده است و به مفهومی چون آزادی که بسیار مهم است اشاره نشده است. این موضوع بسیار جذابیت بالاتری به بازی می‌دهد و داستان را غنی‌تر می‌کند.

خب با همه‌ی این موارد که در داستان بازی در بالا به آن اشاره کردم ولی بازهم مهم‌ترین نکته و موضوعی که برای برسی یک بازی ریمستر باید موردتوجه قرار گیرد بهبودهایی است در که در بازی اعمال‌شده است. در برسی یک ریمستر باید به این سؤال که آیا نسخه‌ی جدید بازی که پس از سال‌ها دوباره منتشرشده است و به‌نوعی بازی را برای نسل جدید بهبود دادند واقعاً کیفیت لازم را دارد یا نه؟ این‌یکی از موارد بسیار مهم در بازی‌های ریمستر به شمار می‌آید. به دلیل اینکه در بازی‌های ریمستر نمی‌توان به داستان بازی زیاد دست زد و آن را عوض کرد. اما می‌شود و به‌نوعی باید گرافیک و گیم پلی بازی به‌خوبی آپدیت شود. چون‌که اگر این کار صورت نگیرد بسیار در تجربه‌ی یک بازی تأثیر می‌گذارد. به‌خصوص بازی‌هایی که در سبک‌های ماجراجویی و اکشن قرار دارند و همین‌طور بازی‌های ادونچر که باید گرافیک و گیم پلی آن‌ها تغییر کند. بازی‌های Assassin’s Creed هم که بخش‌هایی از این سبک‌ها را در خوب جای دادند و اگر گیم پلی آن‌ها آپدیت نشود می‌توان گفت که بازی ریمستر به یک بازی بسیار بد تبدیل می‌شود.اما فکر نکنید که منظور من از اینکه در گیم پلی تغییراتی ایجاد کنند این است که باید گیم پلی را از نو بسازند؛ نه اصلاً! تازه اگر هم این کار صورت گیرد و گیم پلی جدیدی برای بازی به وجود آید بسیار روی طرفداران سری تأثیر می‌گذارد و از این نظر بد می‌شود. به‌طوری می‌توانم بگویم که باید گیم پلی بازی را در حدی ارتقا داد که گیمر ها و بازیکن‌های جدید مجموعه از آن راضی باشند و همین‌طور نباید در گیم پلی بازی آن‌قدر تغییری ایجاد کرد که برای طرفداران سری که قبلاً بازی را انجام دادند ناآشنا به نظر بیاید. به‌خصوص بازی Assassin’s Creed  که تابه‌حال تعداد زیادی از آن نسخه منتشرشده است و تعداد نسخه‌هایی که بعد از Assassin’s Creed III هم منتشرشده است کم نبوده است و نسخه‌ی ریمستر بازی باید کاربرانی را که تازه به این سری بازی علاقه پیدا کردند و چند نسخه‌ی اخیر را بازی کردند هم جذابیت بالایی داشته باشد و نظر آن‌ها را جلب کند. اما این موضوع اصلاً کاری راحت نیست با توجه به همین ۳ گانه بودن بازیکن‌ها که بخشی از بازیکن‌ها طرفدار این بازی به‌حساب می‌آیند و باید بازی ریمستر برای آن‌ها جذابیت بالایی داشته باشد. بخشی دیگر هم که  شاید  با این مجموعه آشنا نباشند و بخواهند نسخه ریمستر را تهیه کنند. برای این دسته از بازیکن‌ها باید بازی ریمستر به‌قدری تغییر کرده باشد که اگر بعد از ریمستر آن‌ها بخواهند نسخه‌های جدید بازی را تجربه کنند ناهماهنگی ایجاد نشود. همچنین دسته سومی هم وجود دارند. آن‌هایی که فقط چند نسخه‌ی آخر بازی را تجربه کردند. برای این دسته هم باید بازی ریمستر به‌قدری باشد که برای آن‌ها ناآشنا نباشد. در کل می‌خواستم کمی قبل از شروع برسی های فنی در بخش بهبودها شمارا این مسائل آشنا کنم که ذهنیت درستی داشته باشید.

جواب اینکه گیم پلی بازی بهبودی اعمال‌شده است یا نه؟ به‌طور تمام به شما بستگی دارد.

خب! برای برسی این موضوع که آیا بهبودهایی که برای بازی در بخش گیم پلی اعمال‌شده است خوب بوده یا نه؟ باید  یک مورد را به‌خوبی برسی کرد. جواب این سؤال بسیار به این موضوع بستگی دارد که یا شما با نسخه‌های قدیمی Assassin’s Creed هم آشنایی دارید یا نه؟ یا اینکه فقط همین چند نسخه‌ی اخیر یعنی از اوریجینز به بعد را تجربه کردید. اگر از این دسته از افراد هستید ممکن است که گیم پلی بازی مخصوصاً سیستم مبارزات بازی کمی شمارا ناامید کند و برخی از المان‌های بازی برای شما بسیار سطحی به نظر برسد. این موضوع هم به‌کلی درست است چون‌که از همین چند نسخه‌ی اخیر سیستم مبارزات بازی و گیم پلی بازی پیشرفت بالایی داشته است و بخش‌هایی جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر به بازی اضافه‌شده است. سیستم مبارزات بازی Assassin’s Creed III فقط به زمان‌بندی درست در حملات و ضد حمله‌ها خلاصه می‌شود. به‌طوری‌که اگر شما با ۲ نفر درگیر شوید می‌توانید با یک دفاع و بعد ۲ ضربه کار فرد را تمام کنید و این سیستم کمی زیاد ساده است. البته که به علت نوع‌های قرارگیری و مأموریت‌ها و تعداد دشمنان کمی بازی چالشی می‌شود. اما بازهم به آن چیزی که باید  باشد نزدیک نمی‌شود و باعث این می‌شود که شما از مبارزات بازی کمی خسته شوید. و باید به این موضوع نکته‌ای بسیار مهم را اضافه کنید که هوش مصنوعی بازی هم تعریف چندانی ندارد. به‌طوری‌که شاید کمی ساده باشد و بسیار شده است که شما در مبارزات چندین بار پشت سر هم یک حرکت را انجام دهد و این از سیستم ضعیف هوش مصنوعی است که تکنیک‌های مبارزه‌ای بیشتری برای آن طراحی نشده است. در بازی بعضی وقت‌ها است که مثلاً می‌بینید درجایی ۵ نفر حضور دارند. اما فقط در زمان مبارزه ۲ نفر آن‌ها حمله می‌کند و به‌نوعی با شما مبارزه‌ای قوی می‌کنند. درحالی‌که ۳ نفر دیگر فقط هر از چند گاهی یک ضربه می‌زنند و تمام. این موضوع شاید خوشایند نباشد که بعضی از سربازهای دشمن فقط به خاطر ترس و عوض کردن استراتژی بازیکن قرار داده شدند. اما درنهایت به‌عنوان افرادی هستند که باید به‌راحتی به دست بازیکن کشته شوند. این موضوع به‌نوعی پیاده شده است که انگار معلوم است بعضی سربازها فقط برای کشته شدن حضور دارند و این مأموریت آن‌ها در مراحل است. این موضوع بسیار ناامید کنند است.

البته فکر نکنید که با این توضیحات هوش مصنوعی در بازی هیچ چالشی برای شما ایجاد نمی‌کند و سیستم مبارزات بازی اصلاً خوب نیست. در بازی درست است که المان‌های مبارزه‌ای بسیار کم است و حرف زیادی برای گفتن ندارد اما همین‌که باید زمان‌بندی ضربات درست باشد مهم است. ممکن است که شما به علت زمان‌بندی نادرست ضربه‌ای که می‌زنید دشمن دفاع کند و حتی این فرصت را به دشمن بدهید  که به شما حمله کند. از آن‌طرف با یک‌زمان بندی درست می‌توانید با یک ضربه کار حریف را تمام کنید. مورد بعدی که باید به آن توجه کرد این است که همان‌طور که در بالا هم گفتم وقتی مبارزات با تعداد زیاد انجام می‌شود کمی بعضی از دشمنان انگار که خنگ می‌شوند و فقط ایستادن و حمله نمی‌کنند. معمولاً مبارزات با یک نفر کمی جذاب‌تر است تا با چند نفر اما همچنان هم وقتی‌که در برابر چند نفر قرار می‌گیرید این چالش رادارید که الآن کدام‌یک حمله می‌کند و باید به‌طرف کدام‌یک حمله کنید. این موارد به‌خودی‌خود در بازی جذابیت دارند و می‌توانند کمی لذت بیشتری به بازی بپردازند. همچنین انیمیشن‌هایی که برای مبارزات طراحی شدند خوب هستند و جالب اما موضوع اینجاست که بعد از کمی بازی کردن این انیمیشن‌ها تکراری می‌شوند و جذابیت خود را به‌طور کل از دست می‌دهند. بهتر بود که سازندگان کمی انیمیشن‌های بیشتری به بازی اضافه می‌کردند تا از تکراری شدن بازی جلوگیری کنند. همچنین ما در عصری هستیم که انیمیشن‌های بازی مخصوصاً برای بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed بسیار زیاد است و باید تنوع بالایی داشته باشد و این موضوع که در ریمستر انیمیشن‌ها بد هستند فقط به کار سازندگان برمی‌گردد و هیچ گزینه‌ی دیگری باقی نمی‌ماند. از طرف دیگر بگذارید این هم بگویم که عوض کردن انیمیشن بازی کمی سخت است در نسخه‌های ریمستر به  علت اینکه با عوض کردن یک انیمیشن ممکن است کلی خطا در بازی به وجود بیاید. اما برای ریمستر باید سازندگان در بخش انیمیشن خیلی بیشتر کار می‌کردند.

سازندگان در گیم پلی و بخش مبارزات برای بهبود بازی کار زیادی نکردند.

به‌طورکلی سازندگان در گیم پلی و بخش مبارزات برای بهبود بازی کار زیادی نکردند.( ولی مبارزات خود بازی جذابیت خود را دارد و لذت‌بخش است. اما در بهبود ما شاهد تغییرات زیادی نیستیم. سازندگان باید تنوع مکانیزم های نسخه‌هایی مثل اوریجینز را به بازی می‌دادند که بازی در بخش مبارزات به یک سطح خوب برسد و بشود لذت برد. اما به‌طورکلی در تا اینجا کار آن‌چنان خاصی صورت نگرفته است. اما برای کسانی که Assassin’s Creed III را تجربه نکردند می‌تواند کمی جذاب باشد. البته نه ازنظر بهبود بلکه ازنظر همان مبارزات Assassin’s Creed III می‌تواند جذاب باشد. ( شاید تا اینجا ناامید شده باشید اما در ادامه بیشتر به نکات مثبت بازی و تغییرات آن می‌پردازیم و جنبه‌های خوب کار سازندگان هم در نظر می‌گیریم.)

با توضیحاتی که دادم فکر نکنید که نسخه‌ی ریمستر بازی Assassin’s Creed III ازنظر گیم پلی چیزی برای مخاطبین خود ندارد. اصلاً این‌طور نیست و بازی هنوز هم باگذشت این‌همه سال چیزهایی برای ارائه دارد. بعضی از مراحل بازی که مربوط به دریا و کشتی می‌شوند هنوز هم جذابیت زیادی دارند و گیمر را در هنگام بازی کردن به هیجان می‌آورند. این مراحل بااینکه در نسخه‌های مختلفی استفاده شدند  و بارها و بارها از این سوژه مراحل در بازی‌های Assassin’s Creed وجود داشت اما همچنان بااین‌همه تکرار در نسخه‌های مختلف در ریمستر بازی Assassin’s Creed III جذابیت بالایی دارد و جز مراحل بسیار خوب بازی به شما می‌رود. همچنین در بازی همچنان هم یکی از رکن‌های گیم پلی بازی‌های Assassin’s Creed وجود دارد. یعنی مخفی‌کاری، مخفی‌کاری در بازی‌های Assassin’s Creed بسیار رکن مهمی بود و بخش بسیار زیادی از بازی را شامل می‌شد. به‌طوری‌که در همه‌ی مراحل بازی مخفی‌کاری یکی از مهم‌ترین کارها و استراتژیک‌های بازی بود. در مراحل بازی‌های Assassin’s Creed ما محیط‌هایی را شاهد بودیم که پر از سربازان مختلف بود. اما ما به‌راحتی می‌توانستیم با مخفی‌کاری مخصوصاً روی سقف‌های خانه از دست بسیاری از سربازان دور شویم و بتوانیم به‌راحتی به محل اصلی برسیم و چند سرباز آنجا را بکشیم. این مورد و این استراتژیک یکی از جذابیت‌های بازی‌های Assassin’s Creed بود که در بیشترین نسخه‌ها وجود داشت و حالا هم در نسخه‌ی ریمستر بازی هم وجود دارد و می‌توان از آن لذت کافی را برد. مخفی‌کاری در بازی به صورتی بی‌نقص طراحی‌شده است و ریمستر شده است و کمتر اشکالی می‌توان در آن یافت. اما همچنان سیستم مخفی‌کاری بازی تحت تأثیر هوش مصنوعی بازی قرار می‌گیرد و در بعضی مکان‌ها و جاها بسیار شمارا اذیت می‌کند. به‌طوری‌که این هوش مصنوعی در بعضی جاها باعث این می‌شود که نشود از سیستم مخفی‌کاری استفاده کرد و یا در بعضی جاها هم خیلی کار را راحت می‌کند. در کل  هوش مصنوعی روی سیستم مخفی‌کاری بسیار تأثیر می‌گذارد ( البته در بعضی جاها). اما درمجموع سیستم مخفی‌کاری بازی قابل‌قبول است و هنوز هم جذابیت دارد. البته باید این را هم گفت که در نسخه‌ی ریمستر سازندگان سیستم مخفی‌کاری بازی را ارتقا دادن و با بهبودهای خود سیستمی کامل‌تر را به ما ارائه دادند. با این بهبودهایی که در سیستم مخفی‌کاری بازی اعمال‌شده است این سیستم بسیار مدرن‌تر شده است و لذتی بیشتر را به همه‌ی گیمر و ها و مخاطبین می‌دهد

بازی همچنان هسته assassin creed را داراست

یکی دیگر از مواردی که در سیستم مخفی‌کاری تأثیر می‌گذارد و سازندگان هم در آن تغییراتی اعمال کردند مینی مپ بازی است. حتماً شما هم از اهمیت زیاد مینی مپ بازی در مخفی‌کاری خبردارید. اگر مینی مپ نباشد بسیار سخت می‌شود از مخفی‌کاری استفاده کرد و به‌نوعی این سیستم را دچار مشکل می‌کند. البته که مینی مپ در خود نسخه‌ی اصلی بازی هم وجود داشت اما این بار  سازندگان با تغییراتی که در آن اعمال کردند بسیار ان را مناسب مخفی‌کاری کردند. تغییری که سازندگان در مینی مپ اعمال کردند و من هم آن‌قدر رویش تأکیددارم مشخص کردن جهت حرکت دشمنان روی مینی مپ است. شاید فکر کنید که به‌اندازه‌ای که من گفتم این مورد مهم نیست و تأثیری ندارد. اما درست اشتباه می‌کنید. وجود مینی مپ با این قابلیت بسیار به گیمر کمک می‌کند کم مسیرهای درسی را برای رفتن پیدا کند. همچنین در زمان‌بندی هم به فرد بسیار کمک می‌کند. همین‌طور درصورتی‌که شما می‌خواهید راه‌های فرار را پیدا کنید این بهبود مینی مپ بسیار می‌تواند به شما کمک کند. در کل شاید این تغییر در رابط کاربری بسیار کوچک به نظر برسد. اما می‌توانم بگویم که تأثیر زیادی در تجربه‌ی افراد از بازی دارد.

جدا از این مواردی مثل ساخت‌وساز ، شکار کردن و گشت و گذارد در محیط‌های آن دوران آمریکا بسیار لذت‌بخش است. این موارد به‌خودی‌خود گیم پلی بازی را کامل‌تر می‌کنند و باعث بهبودی بیشتر در بازی می‌شوند. این موارد بااینکه ۷ سال از انتشار بازی Assassin’s Creed III می‌گذرد هنوز هم آن جذابیت خود را دارد. شاید بازی در ۷ سال پیش منتشرشده باشد و حالا ما با ریمستر آن‌طرف باشیم اما به‌طورکلی بازی در آن زمان هم گیم پلی قابل‌قبول و جذابی داشت و حالا که سازندگان کمی در این گیم پلی تغییراتی ایجاد کردند هنوز هم در برای این نسل گیم پلی قابل‌قبول است.

اما بعد از گشت این‌همه موارد  و توضیحات درباره‌ی بازی و نقد آن به مهم‌ترین بخش یک بازی ریمستر می‌رسیم. در بازی‌های ریمستر مهم‌ترین چیزی که وجود دارد بهبودی گرافیک و جلوه‌های بصری است. این مورد با توجه به اینکه بازی Assassin’s Creed III  هفت سال پیش منتشر شد بسیار مهم است. چون‌که گرافیک بازی در ۷ سال پیش آن‌طور نیست که بتواند رضایت گیمر امروزی را جلب کند و سازندگان هم وقتی می‌خواهند یک بازی را ریمستر کنند بسیار به این موضوع باید اهمیت بدهد تا مبادا ریمستر بازی ازلحاظ گرافیکی بهبود چندانی در چشم مخاطب نبیند. البته که در ابتدا هم اشاره کردم که ریمستر بازی Assassin’s Creed III ازلحاظ گرافیکی و بصیری بهبودهای زیادی دیده است و سازندگان خوشبختانه روی این موضوع وقت گذاشتند و بازی را با بهبودهای خوبی همراه کردند. اما همچنان بازی در جست اینکه بهبودهایی هم دیده ضعف‌هایی هم دارد. که این ضعف‌ها مثل همیشه در بخش فنی هستند و تأثیر خود را روی بازی و تجربه‌ای که کاربر باید از بازی به دست بیاورد می‌گذارد.

ریمستر بازی Assassin’s Creed III دارای رزولوشن مناسبی است.

ریمستر بازی Assassin’s Creed III بر روی پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان روی ۱۰۸۰p اجرا می‌شود. که کیفیت و رزولوشن مناسبی برای یک بازی ریمستر در این نسل به‌حساب می‌آید و می‌توان گفت که سازندگان رزولوشن مناسب و خوبی را به گیمر ها در ریمستر بازی ارائه کردند. بازی روی پلی‌استیشن ۴ پرو ، ایکس باکس وان ایکس ، پی سی روی رزولوشن ۴k اجرا می‌شود. که این رزولوشن برای بازی ریمستر بسیار مناسب است و می‌توان گفت که به‌صورت کلی سازندگان در بخش رزولوشن کار خودشان را خوب انجام دادند. از سوی دیگر بازی از فناوری HDR هم برای بهبود بیشتر گرافیک بازی استفاده می‌کند. این تغییراتی و تغییرات دیگری که سازندگان در بازی اعمال کردند باعث این شده است که بازی Assassin’s Creed III نسخه ریمسترش بسیار ازنظر گرافیکی و بصری عالی باشد و بتواند نظر هر گیمری را در بخش گرافیک جلب کند. که این موضوع خودش یک مزیت بزرگ به‌حساب می‌آید. به‌طوری‌که خیلی از بازی‌های ریمستر هستند که گرافیک خوبی را ارائه نمی‌دهند. اما باوجوداینکه بازی Assassin’s Creed III حدود ۷ سال پیش منتشر شد اما ریمستری که سازندگان از بازی ساختند بسیار کامل در بخش گرافیک و بصری است و حس یک بازی نسل هشتمی را به بازیکنان می‌کند و این موضوع به علت اینکه در ساخت یک ریمستر بخش گرافیکی بسیار مهم است. می‌توان گفت که سازندگان هم در این مورد به‌خوبی کارکردند و همین موضوع به‌تنهایی باعث این مورد شده است که امتیاز ریمستر بازی بسیار بالا باشد. گرافیک بازی با رشدی که کرد حالا دیگر محیط‌هایی از جنگل گرفته تا رودخانه تا محیط‌های شهری بسیار چشم‌نواز هستند و جذابیت بسیار بالایی دارند. ازآنجایی‌که خوشبختانه محیط بازی Assassin’s Creed III هم خوب طراحی‌شده بود این بهبودها بسیار تأثیر بیشتری بر تجربه‌ی گیمری دارد. همچنین شاید بازی Assassin’s Creed III یک بازی جهان باز نباشد. اما به بازیکن این قابلیت و امکان را می‌دهد که خودش هر موقع که خواست به سراغ ادامه‌ی مراحل برود و اگر نخواست  بتواند در محیط بازی گشت‌وگذار کند. که این مورد هم بسیار تأثیر خود را می‌گذارد.

البته درست است که گرافیک بازی بهبود زیادی یافته است اما بعد فنی بازی همچنان حس یک بازی قدیمی را به گیمر می‌دهد. که این مورد کمی در تضاد باآن‌همه بهبود گرافیک است. در بازی شما مواردی را می‌بینید که اصلاً به‌خوبی روی آن‌ها ازنظر فنی خوب کار نشده است و بسیار آزاردهنده است. مواردی مانند طراحی چهره‌ی کاراکترها و انیمیشن‌های صورت و انیمیشن‌های حرکتی به‌خوبی طراحی نشدند و حس یک بازی بسیار قدیمی را به گیمر می‌دهند. البته نباید از حق هم گذشت و باید گفت که نمی‌شود از یک بازی ریمستر انتظار اینکه بازی‌ای از نوساخته شود را داشت. اما خب سازندگان واقعاً در بخش فنی خوب عمل نکردند و هیچ جای بحثی باقی نگذاشتند. اگر کمی بیشتر روی این بخش را کار می‌کردند ریمستر بازی Assassin’s Creed III به یکی از بهترین ریمستر ها تبدیل می‌شد. اما این موضوع طبق چیزی که همه‌ی ما گیمر ها می‌خواستیم پیش نرفت و سازندگان روی گرافیک و بخش‌های بصری بازی بسیار کارکردند اما در مقابل روی بعد فنی می‌شود گفت که کار زیادی انجام ندادند و این موضوع کمی هم نمره‌ی ریمستر بازی را پایین می‌آورد و هم‌روی تجربه‌ای که گیمر ها دارند لطمه وارد می‌کند.

جدا از موارد بالا که مشکلات بعد فنی بودند هنوز هم مشکلات دیگری ازنظر فنی در بازی وجود دارد که باعث این می‌شود بسیار از دست سازندگان ناراحت شویم. چیزی که یکی مهم است و فکر کنم همه رو آزار می‌دهد این است که مشکلات بازی در نسخه‌ی اصلی بدون هیچ تغییری برای برطرف کردن آن به ریمستر بازی Assassin’s Creed III منتقل شدند. باگ‌هایی که از نسخه‌ی اصلی بازی به ریمستر آن انتقال یافتند بسیار بد است و خیلی روی تجربه‌ی کاربری تأثیر می‌گذارد. باگ‌هایی مثل باگ بسیار محبوب سری Assassin’s Creed که دیگر همه‌ی طرفداران می‌دانند چه باگی است. بله مثل همیشه باگ گیرکردن در محیط بازی که بسیار معمول است. البته شاید با خود بگویید که باگ برای هر بازی‌ای طبیعی است. خب این حرف بسیار درست و باگ در هر بازی‌ای وجود دارد. اما مسئله اینجاست که وقتی‌که از انتشار نسخه‌ی اصلی بازی ۷ سال می‌گذرد به‌طورقطع سازندگان باید متوجه شده باشند که در بازی چه باگ‌هایی وجود داشت و باید در نسخه‌ی ریمستر برطرف کنند. البته که خیلی از سازندگان با آپدیت‌های مختلف باگ‌های بازی را رفع می‌کنند. اما به‌طورمعمول ما در سری Assassin’s Creed شاهد هم‌چین چیزی نیستیم. اما حداقل دیگر باید در نسخه‌ی ریمستر بازی همه‌چیز درست شود و نباید همان باگ‌هایی که در نسخه‌ی اصلی بازی دیده می‌شد را آنجا هم شاهد باشیم. سازندگان بسیار اشتباه کردن که تلاش خود را بیشتر به گرافیک بازی متمرکز کردند درصورتی‌که اگر بخش از تلاش خود را روی بعد فنی می‌گذاشتند به هیچ صورت این مشکل پیش نمی‌آمد. اما متاسفانه این کاری که سازندگان نکردند و باعث خدشه‌دار شدن تجربه‌ی گیمر ها شدند.

ازنظر موسیقی هم‌بازی جذابیت بالای دارد و رضایت گیمر های را می‌تواند جلب بکند. صداگذاری‌های بازی که بسیار خوب و کامل است. موسیقی خود بازی هم با توجه به محیط بسیار عالی است و در هر شرایط حس همان محل را منتقل می‌کند. که این موضوع برای یک بازی بسیار می‌تواند ازنظر صوتی خوب و عالی باشد.موسیقی هم مخصوصاً درنبرد ها باعث به هیجان آوردن گیمر می‌شود.

در کل ریمستر بازی Assassin’s Creed III به‌عنوان ریمستر خوب است. و یک تجربه‌ی کامل از این بازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین گرافیک بازی در حد عالی و به سطح امروزی ارتقا یافته است. از طرفی دیگر مشکلات فنی و باگ‌ها آن‌چنان‌که باید رفع نشده است و این موضوع ناامید کنند است. موسیقی بازی هم تعریف کردی است.

 

امتیاز NPCBot: 8
ثبت امتیاز: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
میانگین امتیازات کاربران: 2٫00 (18 رای)

نقات قوت

نقات ضعف

تگ ها
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران (بدون دیدگاه)