بعد از سال ها صبر کردن کپکام بالاخره از ریمیک بازی کلاسیک و ترسناک خودش یعنی Resident Evil 2 رونمایی کرد ، اگر شما تریلر رونمایی این بازی در E3 را دیده باشید حتما سوالاتی از قبیل اینکه این بازی چقدر به نسخه ی اوریجینال ۱۹۹۸ وفادار مانده است برایتان پیش آمده ، خب هنوز تعداد خیلی زیادی جزئیات وجود دارد که ما نمیدانیم ولی کپکام حداقل یک سری تفاوت های جالب را برای ما آشکار کرده است.

برای اینکه مطمئن بشیم شما با اطلاعات این بازی به روز هستید ما همه ی اطلاعاتی که تا الان درباره ی این بازی میدانیم را برای شما در قالب یک مطلب جمع آوری کرده ایم ، اطلاعاتی مانند اینکه چرا دوربین بازی سوم شخص میباشد ، نسخه ی کالکتورز ادیشن بازی و چیز های دیگر.

  • بازی کاملا ریمیک می باشد

در حالی که در عنوان بازی کلمه ی Remake ذکر نشده است ولی در اصل این بازی یک ریمیک کامل میباشد نه ریمستر شده نسخه ی PS1 ، بعد از اتفاقات نسخه ی ۱ بازی Resident Evil ، شما در نقش Leon S Kennedy پلیس جوان و Claire Redfield دانشجو بازی میکنید که باید از راکون سیتی فرار کنید درست بعد از اینکه مردم این شهر توسط یک ویروس تبدیل به زامبی شده اند.

این پروژه زمانی شکل گرفت که تهیه کننده ی Capcom یعنی Yoshiaki H Hirabayashi در تاریخ ۳۰-۰۷-۲۰۱۵ (۰۸/۰۵/۱۳۹۴) در فیسبوک از کامیونیتی Resident Evil پرسید که به یک نسخه ی ریمیک این بازی علاقه دارند یا نه؟ ، این سوال با بازخورد های خیلی مثبت و خوبی رو به رو شد که باعث شد Hirabayashi مدتی بعد این ایده رو با رئیس خود در میان بگذارد و بالاخره در ماه August این بازی توسط Hirabayashi به طرفدار ها معرفی شد.

 

  • روش این بازی چطور است؟

بازی Resident Evil 2 Remake از دوربین سوم شخص پشت شانه استفاده میکند ، یعنی شبیه به بازی Resident Evil 4 ، اگر شما نگران این هستید که این مدل دوربین با نسخه ی اصلی خیلی تفاوت دارد نگذارید که این قضیه شما را دلسرد کند ، این ریمیک خیلی خوب میتواند حس Survival-Horror را به شما منتقل کند ، چون شما در این بازی مانند نسخه های اکشن این سری قدرتمند نیستید.

در این بازی وقتی شما با اسلحه نشانه گیری میکنید خط های دور نشانک اسلحه شما آرام به وسط صفحه نزدیک میشوند که باعث میشود با دقت بیشتری شلیک کنید ولی وقتی حرکت کنید نشانک به جای قبلی خود برمیگردد ، پس برای شلیک با دقت بیشتر بهتر است که سر جای خود ثابت وایسید ، شما نمیتوانید بدون نشانه گیری شلیک کنید و توقع داشته باشید که تیر شما به هدف بخورد ، این یک تغییر کوچک است ولی کاملا حس کنترل بازی را تغییر میدهد ، این سیستم نشانه گیری جدید حس یک ورژن به روز شده از سیستم نشانه گیری Resident Evil های کلاسیک را به شما منتقل میکند.

 

پیشرفت درون بازی نیز تقریبا شبیه به همان نسخه ی اوریجینال میباشد ، شما همچنان باید معما حل کنید ، دنبال کلید ها بگردید ، مهمات جمع کنید و آن ها را درون Item Box قرار دهید تا بعدا بتوانید استفاده کنید ، در این نسخه آزادی عمل بیشتری دارید تا در محیط بازی بچرخید و راز های بازی را به ترتیبی که خودتان دوست دارید کشف کنید ، نسبت به نسخه ی اوریجینال این اتفاق خوشایندی میباشد ، شما همیشه در حال بررسی راه ها و جمع کردن آیتم های جدید میباشید که میتوانند به پیشرفت شما در بازی کمک کنند.

همانطور که Resident Evil 7 حس یک رزیدنت ایوِل کلاسیک اما از دید اول شخص را به ما منتقل کرد ، Resident Evil 2 Remake هم همان حس را انتقال خواهد داد ولی از دید سوم شخص.

 

  • چرا استفاده از دوربین سوم شخص؟

همانطور که بالاتر توضیح دادیم ، Resident Evil 2 Remake از دوربین سوم شخص پشت شانه (مانند Resident Evil 4) استفاده خواهد کرد ، Hirabayashi به گیم اسپات اعلام کرده است که دلیل انتخاب این نوع دوربین توسط وی و تیمش این است که این بازی به طرز خیلی طبیعی وحشتناک باشد ، او گفت که انتقال حس ترس درگیری با زامبی ها فقط با این نما از دوربین امکان پذیر بوده است ، وی در ادامه گفت که یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع دوربین به وجود آوردن موقعیت های جدید در هنگام حل کردن معما های کلاسیک بازی بوده است.

 

  • این بازی چقدر به نسخه ی اصلی وفادار مانده است؟

در حال حاظر ما نمیتوانیم به این سوال جواب کامل بدهیم ، تمام ما تجربه ی ما از این بازی از دموی قابل بازی ای بود که در E3 وجود داشت ، ریمیک این بازی توانسته است خیلی از اتاق ها و راهرو های معروف این بازی را بازسازی کند در حالی که با اضافه کردن جزئیات جدید ظاهر مدرنی به بازی بدهد ، بعضی از اتاق ها دوباره طراحی شده بودند ولی ظاهر کلی اداره ی پلیس مانند قبل بود ، بعضی از مکان های بازی خیلی تاریک تر از نسخه ی اوریجینال بودند که لئون را مجبور میکرد با استفاده از چراغ قوه راه خود را پیدا کند ، همچنین دیگر صحنه های لودینگ همراه با در های بازی وجود ندارد پس با تکنیک های قدیمی فرار از دست زامبی ها خداحافظی کنید ، الان زامبی ها شما را اتاق به اتاق دنبال میکنند.

 

لئون همچنان همان پلیس نترس و تازه کاری میباشد که همه ی ما میشناسیم ، حس تازه کاری و شرافتمندی او دوباره به تصویر کشیده شده است ، فرمانده Marvin Branagh هنوز لئون را از خطر هایی که در راه وی وجود دارد آگاه میکند ولی الان او حظور طولانی تری در بازی دارد در حال که در سالن اصلی میماند و به شما یک چاقو هدیه میکند (ولی کلید را نمیدهد)

به نظر میاید که ترتیب اتفاقات داستان هم دوباره سازی شده است ، مثلا برای رسیدن لئون به اداره ی پلیس شما مجبور هستید که محیط شرقی اداره رو چک کنید قبل از اینکه با ماروین رو به رو شوید ، در حال که در نسخه ی اصلی اول با ماروین رو به رو میشدید و بعد در های شرق و غرب اداره برای شما باز میشد.

 

  • کمپین لئون/کلر چطور کار میکند؟

یکی از غنی ترین ویژگی های نسخه ی اوریجینال Resident Evil 2 چگونگی جدا بودن کمپین این بازی بود ، در ابتدای بازی شما میتوانستید با کلیر یا لئون بازی را شروع کنید و با توجه به اینکه کمپین بازی را با چه شخصیتی به اتمام رسانده بودید ، شما میتوانستی یه کمپین جدید را با از دید شخصیتی جدید شروع کنید ، با توجه به نحوه ی بازی کردن شما ، حل کردن معما های بازی و دنبال کردن خط های داستانی متفاوت شما میتوانستید سناریو بازی را تغییر دهید ، مثلا شما میتوانستید سناریو (آ) را شروع کنید و با شخصیت دوم سناریو (ب) را دنبال کنید که باعث به وجود آمدن چهار سناریو مختلف میشد.

به نظر میاید که نسخه ی ریمیک از این سیستم استفاده نخواهد کرد ولی در عوض دو کمپین کاملا متفاوت را به شما عرضه میکند ، هنوز مشخص نیست که اعمال شما روی دو کمپین تاثیر گذار میباشد یا نه.

 

  • بازی از VR (هدست واقعیت مجازی) پشتیبانی میکند یا نه؟

Resident Evil 7 جزو بازی های پر هزینه بود که شما میتوانستید کل بازی را با هدست واقعیت مجازی بازی کنید ، پس طرفدار ها میپرسند که این بازی هم این قابلیت را دارد یا نه؟ ، Tsuyoshi Kanda و Yoshiaki Hirabayashi تایید کردند که به دلیل دوربین سوم شخص این بازی از هدست واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد.

 

  • قابلیت جدید و جالب دیگری اضافه شده است؟

مانند ریمیک خود Resident Evil هر وقت یک زامبی شما را بگیرد میتوانید فورا با چاقو او را عقب برانید ، به طرز جالبی چاقوی شما تا زمانی که خودتان آن را بر ندارید در بدن زامبی باقی خواهد ماند ، ما کنجکاویم تا بدانیم چی میشود اگر چاقو را از بدن زامبی بیرون نکشیم؟ به نظر می آید معماهایی در بازی وجود دارد که برای حل کردن آن ها نیاز به چاقو دارید ، یعنی شما مجبور میشوید برگردید و چاقو را از بدن زامبی بیرون بکشید؟ یا شاید چاقو های زیادی وجود دارند که میتوانید پیدا کنید؟ همه ی این ها با گذر زمان مشخص میشود.

همانطور که شما در محیط اداره ی پلیس به کاوش میپردازید شما به تخته های چوبی میرسید که با استفاده از آن ها میتوانید در ها و پنجره هارا تخته کنید تا از خطر زامبی ها و دیگر موجودات در امان بمانید ، درست است که دیگر نمیتوانید از روش عوض کردن اتاق و صفحه ی لودینگ استفاده کنید اما این تخته های چوبی ممکن است به شما کمک بزرگی بکنند.

در نهایت با استفاده از باروت میتوانید بسته به نیازتون برای خودتون گلوله تولید کنید.

 

  • محتویات نسه ی Collector’s Edition چه چیز هایی میباشد؟

نسخه ی کالکتورز بازی به ما یک نسخه Deluxe از بازی را هدیه میکند که دیزاین این نسخه کمی با نسخه ی عادی متفاوت است ، در DLC PACK موجود در این نسخه دو لباس جدید برای لئون و سه لباس جدید برای کلیر وجود دارد ، مدل آلبرت The Samurai Edge Weapon و کد موسیقی اوریجینال بازی که با آن میتوانید هنگام بازی به جای گوش دادن به موسیقی نسخه ی ریمیک ، از موسیقی نسخه ی اوریجینال بازی لذت ببرید.

در نسخه ی کالکتور همچنین یک مجسمه ۱۲ اینچی از لئون ، یک آرت بوک ۳۲ صفحه ای ، یک نسخه ی دیجیتال از ۲۵ ساندترک بازی و یک پوستر از دپارتمان پلیس راکن سیتی وجود دارد ، همه ی این ها در یک جعبه با تم R.P.D  موجود است ، نسخه ی کالکتورز این بازی در انحصار GameStop میباشد که در آمریکا شمالی قابل خرید است ، قیمت این نسخه در آمریکا ۲۰۰$ و در کانادا ۲۴۰$ میباشد.

  • تاریخ عرضه بازی؟

این بازی برای سه پلتفرم PS4 ، XBOX ONE و PC در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۷ عرضه خواهد شد.

 

 

  • همچنین شما میتونید جدیدترین گیمپلی بازی در گیمزکام ۲۰۱۸ مشاهده کنید