نقد و برسی One Piece: World Seeker : اثری ناکام

محمد برادران نویسنده: محمد برادران ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
نقد و بررسی

One Piece: World Seeker بازی ای هست با هیجان و خلاقیت و جذابیت. اما این هیجان و خلاقیت و جذابیت فقط برای علاقمندان به این مجموعه می‌تواند جذابیت کاملی داشته باشد.  در دید عموم هنوز اثری است و از ایراد های مختلف که می توان گفت که بازی ناقص به‌حساب می‌آید و هنوز هم نمی‌تواند به عنوان یک بازی و اثر آن را در نظر گرفت.

می توان گفت که شاید بیش از ۲۳ سال از آشنایی مانگا دوستان با مانکی دی لوفی ، دزد دریایی جوان ساکن East Blue بگذرد. او پسری جوان است. که کودکی خود را در نبود پدر و مار خود سپری کرد. اما کسی به جز دو دوست را ندارد که مانند برادر هستند. او علاقه شدیدی به راجر پادشاه دزدان دریایی دارد.  او آرزو دارد که روزی جا پای او بگذارد.  خود پادشاه دزدان دریایی شود.  داستان هم به همین گونه روایت می‌شود. شاید ۲۳ سال از زمان انتشار نسخه‌ی اول این مجموعه بگذرد. اما این مجموعه هنوز هم طرفداران خود را دارد.  هنوز هم افرادی طرفدار این مجموعه هستند که با ذوق و شوق داستان‌های قدیمی این مجموعه را ورق می زنند.  از تک‌تک صفحات آن لذت می‌برند.  هنوز هم افرادی هستند که داستان‌های دردان دریایی را می خوانند.  لذتی زیاد از این کار می‌برند. به‌طوری می توان گفت آن‌ها دوست داران این نوع مجموعه  هستند. که دوستداران و طرفداران این مجموعه زیاد هستند. این مجموعه به‌طور کلی با آماری که در دست است فروش ۴۵۰ میلیون نسخه‌ای را دارد.  به‌نوعی جز پرفروش‌ترین آثار مجموعه های مانگا به‌حساب می‌آید. بعد از آن انیمه ی این مجموعه با صدا گذاری های فوق‌العاده و بسیار جذاب منتشر شد.  به لطف دوبلور های حرفه ای که با صداهای دل‌نشین خود این مجموعه را به سراسر جهان بردند.  به لطف آن‌ها این مجموعه علاقه‌مندان بسیار زیادتری به دست آورد.  خوب وقتی اثری به این مقدار محبوب می‌شود. می توان انتظار تولید محصولات دیگر در بخش‌های دیگر سرگرمی را داشت.

و حالا به گذشت چند سال و تجربه‌ی بازی‌های متفاوت وان پیس ، بندای نامکو باری دیگر دست به انتشار نسخه‌ای دیگر از این مجموعه کرده است. One Piece: World Seeker توانست با بهبود گرافیک و  اضافه شدن و بهبود یافتن مکانیزم های گیم پلی و خلق دنیایی زیباتر نظر تعداد زیادی از علاقه‌مندان به این مجموعه و آثار مانگا را جلب کند. بازی One Piece: World Seeker باآن‌همه تبلیغات زیادی که از خودکرده است. توانست بار دیگر علاقه‌مندان به مانگا را به وجد بیاورد.  آن‌ها را شیفته‌ی خود کند.  خوب با تأخیرهای چندین ماهه که این بازی با آن روبه‌رو بود همه‌ی ما انتظار بازی‌ای جذاب‌تر و موفق العاده تر داشتیم.  همه‌ی ما سطح انتظارات خود را بالا بردیم.  در این نقد و برسی از گروه  NPCBOT  ما می‌خواهیم این بازی را تحلیل کنیم. تا به فهمیم که آیا واقعاً بازی‌سازان توانستند بازی‌ای جذاب‌تر بسازند.  آن را به علاقه‌مندان این نوع مجموعه‌ها تقدیم کنند.

داستان بازی One Piece: World Seeker فوق العاده جذاب است.

داستان مجموعه One Piece: World Seeker یکی از زیباترین و بهترین داستان‌هایی است که وقتی یک انیمه به بازی تبدیل می‌شود. می‌توان از بازی انتظار داشت. داستان بازی برای علاقه‌مندان به مانگا و این انیمه و همچنین افرادی که دنبال بازی‌های خلاق و فانتزی می‌گردند از جذابیت زیادی برخوردار است. داستان بازی One Piece: World Seeker در جزیره‌ای زیبا به نام  Jewel روایت می‌شود. البته اسمی که در مرور زمان تغییر کرده و همه آن را  Jail Island می‌شناسند. داستان بازی دقیقاً از جایی شروع می‌شود که مانکی دی لوفی توسط نیروی دریایی دستگیر می‌شود.  او را با دست بند به سمت آیزاک، فرمانده نیروی دریایی می‌برند. آیزاک یک فرمانده بسیار باتجربه و باهوش است. که با تیزهوشی تمام و جذبه خوب در مدت‌زمان کوتاهی کاری می‌کند که لوفی را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند.  داستان بازی One Piece: World Seeker دقیقاً از همین‌جا آغاز می‌شود. لوفی از صخره‌ها به سمت پایین پرت می‌شود.  او با دختری جوان به نام جین آشنا می‌شود.  در پی همین آشنایی ماجرایی جدید شکل می‌گیرد و لوفی را به دردسر می‌اندازد. داستان بازی One Piece: World Seeker سراسر از هیجان است.  موردتوجه انیمه بین‌ها و طرفداران مانگا قرار می‌گیرد.  داستان بازی درست مانند انیمه آن دارای صحنه‌های حماسی است.

جزیره‌ی داستان بازی جایی است که در آن صلح حاکم است.  آرامش کامل در جزیره برقرار است. اما در همین یکی از روزهای آرام دزدان دریایی به خاطر منابع زیادی که در این جزیره وجود دارد به آن حمله می‌کند.  بسیار از مردمان آنجا را می‌کشد. در بازی  این جزیره با مرگ پوشانده می‌شود.  ساختمان‌ها تخریب می‌شوند.  پدر و مادر و بزرگ‌سال جزیره کشته می‌شود.  به‌نوعی آشوب و ناامنی در جزیره حاکم است. اما این آشوب و ناامنی با ورود نیروهای دریایی با فرمانده‌ای توانمند به‌پایان می‌رسد.  نیروی دریایی باهوش و توانمندی خود با دشمنان و دزدان دریایی مقابله می‌کنند و آن‌ها را از جزیره به بیرون می‌اندازند.  دوباره به‌نوعی صلح را به جزیره برمی‌گردانند.  جزیره کمی امن‌تر از قبل می‌شود.  دوباره سازه‌های جدیدی در این جزیره ساخته می‌شود.  رونق در جزیره شکل می‌گیرد. نیروی دریایی با زندان‌های عظیمی که می‌سازد.  دزدان دریایی را در آن زندانی می‌کند. می‌تواند این کار را بکند. اما به‌پای این اقدامات در جزیره ۲ دسته از افراد تشکیل می‌شوند. یک دسته که مخالف این کار نیروی دریایی هستند و دسته‌ای دیگر که موافق این کار نیروی دریایی هستند.  این تقسیم شدن باعث این می‌شود. که مخالفین زیادی در جزیره باشد و با بودن نیروهای دریایی مخالفت کنند.

One Piece: World Seeker

جهان بازی زیبا است. اما جذابیت زیادی ندارد. ولی از نظر هنری در سطح خوبی است

داستان لوفی و ماجرای او نیز از همین۲ دسته شدن افراد جزیره شروع می‌شود. شما باید در بازی اعضای خدمه را نجات دهید.  با مردم صحبت کنید.  مأموریت‌های مختلف را انجام دهید. تا بتوانید در داستان بازی پیش بروید. سازندگان بازی هم سعی کردند که در مسیر داستان بازی گیمر ها و علاقه‌مندان را با سورپرایزهای جدیدی روبه‌رو کنند.  به‌نوعی داستان را غیرقابل‌پیش‌بینی کنند.  جذابیت آن را از همیشه بالاتر ببرند. در بازی شخصیت‌های مختلفی از داستان اصلی و انیمه و مانگا این مجموعه حضور دارند. که باعث این می‌شوند علاقه‌مندان به این مانگا و کسانی که با این مجموعه خاطره دارند. بسیار بتوانند از بازی لذت ببرند.  خاطرات خوش و جذاب خود را دوباره زنده کنند.  می‌شود گفت که شخصیت‌پردازی بازی به‌نوعی کامل و دقیق است.  این شخصیت‌پردازی کامل هم برای افراد جدید و هم برای کسانی که با این مجموعه خاطره دارند هیجان‌انگیز و جذاب است. به همین صورت بازی لحظاتی بانشاط و سرگرمی را برای علاقه‌مندان به این مجموعه فراهم می‌کند. اما گیم پلی پر نقص و کم کیفیت بازی مانع از استفاده و لذت بردن از تمام پتانسیل بازی می‌شود. در طرفی دیگر داستان بازی به‌نوعی انگار یک داستان فرعی از داستان‌های اصلی بازی است. به‌طوری می‌توانستند سوژه‌های خیلی خیلی جذاب‌تر را برای داستان بازی انتخاب کنند. اما همین سوژه هم برای هم‌چین بازی‌ای کامل و جامع است.  دیگر نیازی به داستان کامل‌تر نیست. اما خوب سازنده می‌توانست کمی در بخش دیالوگ‌نویسی شخصیت‌های بازی بهتر کار کند و دیالوگ‌های بیشتر و کامل‌تری را برای بازی بنویسد. اما همچنان هم این مورد به‌قدری بزرگ نیست که بتواند به بازی لطمه وارد کند و به داستان بازی خدشه وارد کند.

One Piece: World Seeker

مکانیزم دراز شدن دست در بازی فوق العاده است

یکی از مهم ترین رکن های بازی ها گیم پلی است.

اما خوب می‌شود گفت که یکی از مهم‌ترین رکن بازی‌ای که از روی یک مانگا و انیمه ساخته می‌شود گیم پلی بازی است. به‌نوعی که فرد وقتی‌که یک انیمه را می‌بیند از حالت اجرایی و کارهای شخصیت‌ها در بازی به‌شدت به هیجان می‌آید.  او باید همین حس را در این نوع بازی‌ها داشته باشد.  این دقیقاً همان چیزی است که ما از باز One Piece: World Seeker نمی‌بینیم.  به‌نوعی سازندگان روی گیم پلی بازی One Piece: World Seeker کار زیادی نکردند.  از آن به خاطر داستان گذشتند.  روی آن کار نکردند تا یک گیم پلی جذاب برای بازی One Piece: World Seeker بسازند.  با آن مخاطب  را سرگرم کنند. درحالی‌که گیم پلی یک بازی یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌ها برای یک بازی به‌حساب می‌آید ولی تیم سازنده فقط به داستان بسنده کرده و به گیم پلی اهمیت نداده و این‌یکی از بدترین اشتباه‌های آن‌ها در این بازی به‌حساب می‌آید.. به‌طوری‌که در طول بازی گیم پلی به‌شدت توانایی تکراری شدن را دارد.  نمی‌تواند فرد را در تمام طول بازی سرگرم کند. بازی One Piece: World Seeker به‌طور متوسط به گیمر ۲۵ ساعت گیم پلی می‌دهند.  کار شما در این ۲۵ ساعت این است که در نقشه سفر کنید.  به پایگاه نیروهای دریایی بروید و با آن‌ها مبارزه کنید.  به دزدان دریایی که رفتارهای بدی در بازی دارند درس ادب بدهید.  شما با این کارها آیتم‌های جدیدی به دست می‌آورید.  می‌توانید با این آیتم‌های جدید برای خود تجهیزات و پوشش جدید بسازید و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین برخی نیروها در بازی می‌توانند به شما کمک کنند.  کارهایی که شما از آن‌ها می‌خواهید را انجام دهند.  از آن‌ها درخواست ساخت وسایل جدید بکنید.  با آن‌ها برخی موارد ازجمله سلامتی ، حمله ، دفاع لوفی را قوی‌تر کنید.  با آن‌ها بهتر به مبارزه‌ی حریف بروید. همچنین شخصیت‌های بازی توانایی جدا کردن قطعات وسایل از هم رادارند.  شما می‌توانید با توجه به این مکانیزم آیتم‌های جدیدی برای خود بسازید.

شخصیت تونی چوپر، یکی از خدمه‌های لوفی هست.  نقش پزشک را در بازی دارد.  شما می‌توانید با استفاده از آن خدمه‌ی لوفی را برای انجام مأموریت‌های مختلف بفرستید.  از آن‌ها استفاده کنید.  آن‌ها را به نقطه قوت خود تبدیل کنید. اما مسئله این است که این مکانیزم ها در بازی کامل طراحی نشدند.  سازندگان نتوانستند محتوایی کامل برای بخش گیم پلی بازی بسازند. اما اگر فقط همین بود خوب بود. اما بد بودن و کامل نبودن گیم پلی در تمام جاها به چشم می‌خورد.  کاملاً معلوم است که سازندگان از این موارد به‌صورت سریع عبور کردند.  وقت زیادی برای این بخش از بازی نگذاشتند.  این باعث این شده که شما نتوانید در بازی خواسته خود را به‌خوبی بیان کنید.  این به بازی لطمه وارد می‌کند. زیرا گیمر فکر می‌کند. که چرا نمی‌تواند باوجوداین مکانیزم ها در بازی به‌نوعی که می‌خواهد پیش برود.  این برای یک بازی جهان باز بسیار بد هست. همچنین در بازی مشخصه‌های زیادی برای گیم پلی تعریف‌نشده.  بازی به چند مورد بسنده کرده است. در حالی می‌توان گفت می‌شود باکمی کار کردن روی بازی به‌راحتی این موارد حل می‌شدند. این به خاطر آن است که پتانسیل در بازی برای ساخت این موارد فراهم‌شده است. ولی از این پتانسیل استفاده‌نشده است.  آن را کنار گذاشتند و از آن هیچ استفاده‌ای نکردند. ولی ای‌کاش که سازنده‌ها این کار را نمی‌کردند و از تمام پتانسیل بازی استفاده می‌شد.

مکانیزم مخفی کاری خوب کار نشده است.

از سوی دیگر یکی از مواردی که روی آن کار نشده است. مکانیزم مخفی‌کاری است. به‌طوری‌که در زمان تبلیغات بازی بسیار روی این مکانیزم تأکید شده بود. اما وقتی‌که شما به جهان بازی وارد می‌شوید فقط چند مورد ساده را می‌بینید.  نمی‌توانید به صورتی که خودتان می‌خواهید از این مورداستفاده کنید. بااین‌حال که سازندگان نمی‌توانستند روی این مورد کار کنند و آن را کامل کنند. پس چرا در تبلیغات از آن‌ها استفاده کردند.  توقع گیمر ها را بالا بردند. ولی به‌هرحال کاری است که شده و دیگر نمی‌شود کاری کرد. اما واقعاً می‌شد خیلی بیشتر از بخش گیم پلی بازی انتظار داشت.

در بازی One Piece: World Seeker درخت مهارتی وجود دارد که شما می‌توانید با جمع‌کردن پوینت‌ها ، مهارت‌های جدیدی برای لوفی بازکنید.  یا این مهارت‌ها را ارتقا دهید.  این مکانیزم در بازی به‌قدری جذاب طراحی‌شده است که از این کار لذت می‌برید. یکی از جذاب‌ترین مکانیزم های جذاب بازی قابلیت دراز شدن دست لوفی است. که این کار به لطف میوه شیطانی گومو گو مو است. که با استفاده از این مکانیزم شما می‌توانید از درختان بالا بروید.  یا ساختمان‌ها را بگرید و به آسمان پرتاب شوید. تا بتوانید به‌راحتی بیشتری در بازی جابه‌جا شوید.  این مورد جذابیت بازی را بیشتر می‌کند.  گشت‌وگذار در بازی یکی از جالب‌ترین و البته جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در بازی انجام دهید.  وقتی‌که شما این قابلیت لوفی را ارتقا می‌دهید بسیار بیش‌ازپیش جذاب می‌شود.  لذت‌بخش‌تر می‌شود.

  به‌شخصه یکی از جذاب‌ترین لحظاتم در بازی پریدن از روی سقف‌ها و پرواز در آسمان بازی است. که لذت زیادی به من در بازی می‌دهد.  من حاضرم فقط ساعت‌ها خود را به این کار مشغول کنم. اما چیزی که برایم خیلی جای خالی آن حس می‌شد. استفاده و تأثیرگذاری این قابلیت در تک‌تک لایه‌های گیم پلی است. که این مورد به‌خوبی انجام نگرفته است.

اما از دیگر مشکلاتی که در بخش گیم پلی بازی One Piece: World Seeker وجود دارد. بخش مبارزات است. هر چه هم بگوییم به‌هرحال بخش مبارزات هسته اصلی بازی است. زیرا این مورد است که بازی را جلو می‌برد و داستان بازی و مکانیزم های دیگر بر پایه آن بنا شدند.  کوچک‌ترین مشکل در این بخش مساوی با فاجعه‌های بزرگ است. که بازیکن را به‌شدت ناامید می‌کند. یکی از بدترین مشکلات بازی بخش دوربین آن است. به‌طوری‌که شما نمی‌توانید خواسته خود را به‌خوبی در دوربین بازی پیاده کنید.  نتیجه‌ی مطلوبی از بازی بگیرید. بارها شاهد همراهی نکردن دوربین با  کاراکتر و جابه‌جایی دوربین در بازی هستیم که این عمل به علت سخت بودن بازی و تعداد دشمنان بازی شمارا آزار می‌دهد.  یکی دیگر از مواردی که روی بازی تأثیر می‌گذارد سیستم کند عمل کردن دستورات گیمر ها است. به‌طوری‌که در هنگام روبه‌رو شدن با باس ها به‌شدت فرد را ناراحت می‌کند.  اگر گیمر حرفه‌ای باشید به‌سرعت از بازی عصبانی می‌شوید.  اگر جر گیمر هایی باشید که حمله‌ای و سرعتی بازی می‌کنید این مورد در کل ، استراتژیک‌های  شمارا برهم می‌زند.  به شما قدرت زیادی در بازی نمی‌دهد.

One Piece: World Seeker

چهره ی کاراکتر ها هیچ حسی را در بازی نمی رساند.

گیم پلی هسته یک بازی است.

متاسفانه گیم پلی بازی در همه‌جا به‌شدت احساس می‌شود.  به علت اینکه یک بازی بر هسته‌ی گیم پلی بناشده.  با پوشش داستان رونمایی می‌شود.   با گرافیک فنی و هنری پوسته خود را به دست می‌آورد.  موسیقی هم لذت و هیجان را کامل می‌کند. شما اگر یک‌بار دیگر جمله‌ی بالا را بخوانید به‌راحتی متوجه می‌شوید که در بازی یکی از مسائل اصلی گیم پلی است.  اگر بازی‌ای در گیم پلی ضعف داشته باشد. به‌شدت روی کل بخش‌های بازی تأثیر می‌گذارد.  اهمیت گیم پلی را در بازی هیچ بخش دیگری ندارد. ولی متاسفانه سازندگان به این بخش اهمیت ندادند.  فکر کردند چون‌که این مانگا و انیمه ی آن موردتوجه قرار دارد حتماً موفق می‌شوند. اما مسئله اینجاست که دنیای بازی و صنعت گیم خیلی فرق با مانگا و انیمه ها دارد.  اصولی که در مانگا و انیمه حاکم است دربازی‌ها اهمیت ندارد.  اصولی که در بازی اهمیت دارد در مانگا ها و انیمه ها اهمیت ندارد. بنابراین این اشتباه از طرف تیم سازنده بسیار اشتباه بزرگی به‌حساب می‌آید. من نمی‌دانم که چند بار این جمله را در طول این متن تا اینجا تکرار کردم و خواهم کرد. اما هر بار تکرار کردن این متن به‌نوعی یادآور آن است که می‌شد با این انیمه و مانگا بازی بسیار عالی‌تر و بهتر از این ساخت.  کوتاهی سازندگان در این بخش قابل‌بخشش نیست.  شاید هم از طرفی حتی دید علاقه‌مندان این مجموعه را خراب کند.  این اثر را به‌کلی در بخش گیم پلی سازندگان ناامید کردند. البته فکر نکنید که وقتی به این صورت می‌گوییم یعنی به معنای فاجعه. ولی وظیفه ما این است که وقتی از نقطه قوت بازی به‌خوبی تعریف می‌کنیم از نقطه‌ضعف آن‌هم به‌خوبی به گوییم تا تعادل در بازی برقرار شود.

 

سازندگان سعی کردند که گیم پلی خوبی برای بازی  One Piece: World Seeker بسازند. اما در این کار ناتوان ماندن.

شاید بتوان گفت که سازندگان سعی کردند که گیم پلی را خوب بسازند. اما این سعی آنان بی‌نتیجه بود.  این مورد طبق خواسته‌های سازندگان پیش نرفته است. سازندگان تمام تلاش خود را کردند که در مبارزات بازی از سیستم‌های مختلفی استفاده کنند.  با دادن قابلیت‌های متنوع به بازیکن به او قدرت دهند.  بعضی از این موارد کامل و بعضی نیمه‌کامل و بعضی هم که کلاً ناقص بودند و بدرد نخوردند. یکی از قابلیت‌های جذاب بازی One Piece: World Seeker قابلیت هاکی است. که شما می‌توانید با این قابلید ضربات محکمی در بازی بزنید و از آن در مبارزات و باس ها استفاده کنید. تا بتوانید به‌سرعت در مرحله‌ها پیش بروید. در قابلیت هاکی مکانیزم دفاع جای خود را به مکانیزم جاخالی دادن می‌دهد.  این عوض شدن جای مکانیزم ها می‌تواند آزاردهنده باشد. به صورتی که شما در این مکانیزم وقتی‌که ضربات قدرتی دارد باید بتوانید با جاخالی‌های درست و دفاع به‌موقع ضربات حرفه‌ای بزنید. تا بتوانید به‌سرعت در بازی پیش بروید.  از این قابلیت به‌درستی استفاده کنید.

اما به‌جز بخش مبارزات مراحل بازی فقط به چند مورد خلاصه می‌شود. نبرد با دشمنان ، تعقیب بعضی دشمنان و جمع‌آوری بعضی آیتم‌ها. به‌گونه‌ای شما باید در گوشه و کنار مپ بازی آیتم‌های موردنیاز خود را جمع‌آوری کنید. تا بتوانید با استفاده از این آیتم‌ها وسایل موردنیاز خود را بسازید و در برابر دشمنان بیشتر مقاومت کنید.  این موارد شاید دربازی‌های دیگر خوب بود. اما اینجا به علت ناقص بودن گیم پلی و سیستم مبارزات زیاد جذاب به نظر نمی‌رسند. هم‌چنین در بازی One Piece: World Seeker یک حال است به نام Free Battle که شما در آن می‌توانید با دشمنان زیادی مبارزه کنید.  در سطح‌های مختلف سختی خود و قدرت‌های خود را بسنجید. در مل بازی در این بخش ( بخش مرحله) کمی بهتر عمل کرده است.  توانسته بهتر باشد. اما در بخش مبارزات این‌گونه نبوده است.  شما باید تلاش زیادی بکنید تا بتوانید خود را با بخش مبارزات وقف دهید.  از آن به‌درستی استفاده کنید. در کل گیم پلی بازی در بخش کامل و در بخش ناقص است.  چون‌که این موارد تعادل ندارند به‌شدت به هم آسیب می‌زنند. برای مثال در بخشی بازی بسیار خوب است.  در بخش دیگری بازی بسیار ناقص و آن بخش ناقص به‌طورکلی بخش خوب بازی را از بین می‌برد.

شاهد بازی نه چندان خوب از بندای نامکو بودیم.

متاسفانه چند وقتی است که شاهد انتشار بازی‌های نه‌چندان خوب ژاپنی از بندای نامکو هستیم.  بندای نامکو بازی‌هایی پر از ایراد و بهینه‌شده بخش گیم پلی آن را منتشر می‌کند. درحالی‌که بیشتر این بازی‌ها داستان خوبی دارند اما گیم پلی نه‌چندان خوب هم دارد. بازی‌هایی که پتانسیل بالایی برای تبدیل‌شدن به یک بازی ناب و دوست داشتی را داشتند. اما می‌شد از این بازی‌ها بهتر استفاده شود.  باکمی وقت گذاشتن بیشتر روی بازی‌ها ، اثری که تولید می‌شد می‌توانست نظر عده‌ی بیشتری را به خود جلب کند.  بازی One Piece: World Seeker هم باکمال بی‌میلی بازی‌سازان به‌نوعی ساخته‌شده. به‌طوری‌که باکمی وقت گذاشتن بیشتر برای بازی می‌شد نتیجه‌های بسیار بهتری را گرفت. در کل بازی One Piece: World Seeker به علت نابلد بودن و کم‌کاری بازی‌سازان بسیار نابودشده است. به‌نوعی که واقعاً حق هم‌چین انیمه و مانگایی این‌چنین بازی نبود. درحالی‌که کمپانی منتشرکننده هم پول زیادی برای تبلیغ بازی خود می‌دهد. به‌راحتی جای بازی‌های دیگر را می‌گیرند.

 

گرافیک بازی  به قدری خوب است که می توان گفت سازندگان کارشان را خوب انجام دادن.

خوشبختانه می‌توان گفت که گرافیک بازی به‌قدری خوب است. که حداقل بتوان گفت که سازندگان کار خود را در این بخش خوب انجام دادند.  تنوع بالای شهرها و محیط‌های بازی به چشم می‌خورد و بازی دارای شهری بزرگ و زیبا هست. ولی تعاملی که لوفی با دنیای بیرونی دارد زیاد نیست.  انگار که دنیا بیرونی تأثیر زیادی در انجام کارهای بازی ندارد.  فقط به شکستن چند چیز و بشکه‌ها خلاصه می‌شود. که این مورد با توجه به بزرگ بودن و هم‌چنین با توجه به اینکه سبک بازی جهان باز است بسیار مشکل است.  برای بازی ضعف بزرگی به‌حساب می‌آید. فیزیک بازی چندان مناسب نیست. به‌طوری‌که نمی‌توان به آن فیزیک بازی گفت.  فقط چند عدد محدودیت را در بازی قراردادند. که کمی واقعی‌تر به نظر برسند. به‌طوری‌که سازندگان فکر کردند که با فردی خنگ روبه‌رو هستند. اما اشتباه کردند.  گیمر ها بیش از این‌ها می‌فهمند می‌شود.  به‌راحتی می‌توانند کارهایی که در بازی بدانجام دادند را معلوم کنند.  به قول قدیمی‌ها همه‌چیز را ماست‌مالی کردند.  روی هرکدام به‌خوبی وقت نگذاشتند.

هوش مصنوعی بازی هم ایرادات زیادی دارد. به‌طوری‌که انگار با دشمنانی خنگ روبه‌رو هستیم.  وقتی‌که در نزدیکی آن‌ها رد می‌شویم و می‌خواهیم با آن‌ها بجنگیم. رفتار آن‌ها به‌طوری است که انگار حتی ما را نمی‌بینند. ولی وقتی از دور و دارید با مخفی‌کاری راه می‌روید. به‌سرعت شمارا پیدا می‌کنند. به‌نوعی می‌توان گفت که دشمنان بازی اصلاً کامل نیستند و هوش مصنوعی بسیار ضعیفی دارد.  ساختار آن‌ها به‌طوری‌که در بازی مخفی‌کاری بسیار مهم است بهینه نشده است.  متناسب با بازی و حالت‌های آن نیست. در کل هم که دشمنان بازی به ۴ دسته تقسیم می‌شوند. ربات‌های ارتش و باس و نیروی‌های دریایی و دزدان دریایی. که دزدان و نیروهای دریایی که شبیه هم هستند و جذابیت خاصی ندارند. اما چالشی که در بازی بیشتر شما با آن‌ها روبه‌رو هستید همین روبات‌ها و باس ها هستند.

یکی دیگر از مواردی که در تمام بازی‌های ژاپنی و مخصوصاً بازی‌هایی که از روی انیمه ساخته‌شده‌اند به چشم می‌خورد. بخش صداگذاری فوق‌العاده بازی‌ها است. به‌طوری‌که بازی One Piece: World Seeker ازنظر صداگذاری محیط و شخصیت‌ها کامل است.  صدای شخصیت‌ها واقعاً خوب و متناسب با آن‌ها طراحی‌شده است. همچنین موسیقی بازی دارای ریتم خاصی است که به‌خوبی با بازی وقف داده‌شده است.  باعث جذابیت بازی می‌شود.  با One Piece: World Seeker راکمی به انیمه و مانگا خود نزدیک‌تر می‌کند.

 

امتیاز NPCBot: 5.5
ثبت امتیاز: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
میانگین امتیازات کاربران: 4٫00 (1 رای)

نقات قوت

نقات ضعف

تگ ها
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران (بدون دیدگاه)