هیجان موزی: بررسی بازی My friend Pedro

صدرا طاهری نویسنده: صدرا طاهری ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
نقد و بررسی

نمایشگاه e3 پارسال (۲۰۱۸ ) بود که برای اولین بار تریلر از گیمپلی بازی my friend pedro دیدم و به خودم گفتم این بازی رو باید در لیست بازی هایی که باید تجربه کنم قرار بدم  و حالا بعد از حدود ۱سال  در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۹۸ زمان موعود برای تجربه MFP فرا رسیده  که در ادامه با بررسی بازی my friend pedro همراه Npcbot باشید.

بازی my friend pedro یک بازی اکشن ۲ بعدیِ پلتفرمرِ که با گیم پلی خارق العاده خود شما را به وجه میاوره! به طور کل DeadToast Entertainment گلچینی از ویژگیهای خوب یک بازی اکشن را در بازی خود جای داده است .

مثلا در بازی شما میتوانید با قابلیت فوکوس زمان بازی را همانند بازی مکس پین اهسته یا اسلوموشن کنید یا همانند یک پارکور باز از در و دیوار بالا برید یا می‌تونید همانند رقاص باله از بین تیر‌ها جا خالی بدید، این قابلیت شما را قطعا یاد بازی یا فیلم ماتریکس میندازه.

قابلیت فوکوس با یک خط درجه در بازی نمایانِ که نسبت به این قابلیت انتقادی که وارده خیلی بیش از حدمی‌شود بازی را اسلوموشن کرد که این کار باعث میشه بازی برای شما کمی آسان‌تر باشه.
نقد بازی my friend pedro

نشانه‌گیری همزمان در ۲ جهت متفاوت بازی به خوبی کار شده است.

 

از بازی my friend pedro انتظار داستان نباید داشته باشید و کارکتر pedro که یک موز است واین شخصیت ویس اکتور یا صدا پیشه ای نداره و  با استفاده از متن به شما نکاتی را آموزش و گوش زد میکنه.

درسته این کارکتر صدایی نداره ولی این دلیل  از بار طنز این کارکتر جلوگیری نمیکنه ولی بهتر بود صدا پیشه داشت تا بتونه تجربه بهتری به پلیر انتقال بده.

داستان بازی از جایی شروع میشه که که یک موز به اسم پدرو شما را در مکانی نا معلوم از خواب بیدار میکنه و خود را یک دوست معرفی می کنه و با دستورات خود  شما را محبور به کشتن چندین آدم میکنه که باعث میشه درگیری بین شما و خلافکارا بالا بگیره و  به فکر انتقام از شما بیوفتند…

 

 

 

 

 

استدیو DeadToast Entertainment برای خلق بازی my friend pedro از موتور گرافیکی یونیتی استفاده کرده و به طور کل گرافیک بازی با اینکه ۳۰ فریم هست ولی قابل قبول کار شده و از افکت‌ها مثل  شلیک گلوله و  از گرافیک هنری بازی  لذت کامل را میبرید.

طراحی مراحل با تنوع نسبی با مجموع ۴۰ مرحله از شما استقبال میکنه که به نظرم برای این بازی نه زیاده و نه کم !‌ حتی باری برای تنوع بیشتر، مرحله فانتزی و تخیلی قرار داده که باعث شده بازی بوی معمایی به خود بگیره و از حالت اکشن خود تقریبیا خارج بشه و اون لذت ازادی کشتن مراحل دیگه تکرار نشه.

در پایان هر یک از مرحله های بازی از هایلایت هر مرحله میتونید فایل گیف تهیه کنید که چند مورد آن را با هم می‌بینیم.

 

اخبار بازی MY FRIEND PEDRO

 

بازی به طور کل در  تونل، ساختمان نیمه‌کاره، قطار و آزمایشگاه در جریانه . در اخرین مرحله از هر از هر لوکیشن ذکر شده یک باس فایت از شما پذیرایی میکنه. مکانیزم هر باس فایت ها به طور کل با هم فرق داره و سختی هر کدوشون هم طبیعتا متفاوته.

تعداد نوع دشمنان در بازی زیاد نیست مخصوصا اگر بخواهیم باس فایت ها را فاکتور بگیریم که با این اوصاف تعدادشون بیشتر از ۵ مدل نمی‌شند !  به طور کلی فرق دشمنان در اسلحه هاشون هست . خوشبختانه تعداد دشمنان به هوش مصنوعیشون رخنه نکرده و از هوش مصنوعی خوبی برخوردار هستن و بعد از مشاهده شما بلافاصله شروع به شلیک میکنند.

هر مرحله که بازی میکنید توی ذهن خود میگید این دیگه تکراری شد ولی همون لحظه متوجه می‌شید این مرحله یک چیز جدید مثل معمای جدید، تله جدید و یا حتی اسلحه جدید در اختیار شما قرار میده تا حس تکرای بودن به شما دست نده.

معماها در بازی رفته رفته سخت تر و سخت تر میشه تا بتونه بازی را از حالت یکنواختی خارج کنه و این معما ها تا جایی پیش میره که حالت پلتفرمر بودن بازی نسبت به اکشن بودن بازی سنگینی میکنه و دیگه از بزن برو اول بازی خبری نیست.

بعضی از مراحل هم اسکیت بردی در اختیار شما قرار میگیره که باعث میشه چاشنی سرعت به گیمپلی اضافه بشه. حال فرض کنید اگر ماهیتابه‌ای هم بتونید پیدا کنید که با پرتابش بتونید با انعکاس تیرتون بتونید دشمنا را بکشید که در این حالت به نظرم اوج هیجان و  لذت را براتون رقم میزنه.

شوتینگ بازی به لطف اسلحه‌های خوب بازی بسیار خوب عملکرده است. بازی از یک کلت شروع میشه و بعد به ۲ کلت و ۲ یوزی ارتقا داده میشه و وقتی که شاتگان میگیرید با هدشت و قطع کله‌های دشمنان آدرنالین خونتون افزایش پیدا میکنه . هنگام دریافت رایفل با قابلیت پرتاب لانچر گرینت آشنا می‌شید که می‌تونه از انفجارهای بازی شما‌ را ارضا کنه ! وقتی هم که اسنایپ میگیرد بازی حجتشو را تموم میکنه.

البته جا داره این نکته هم بگم وجود اسنایب با اینکه باعث تنوع بازی میشه ولی چاشنی سرعت از بازی گرفته میشه و اون لذتی که با ۲ کلت در هوا غلط میزدیم کمتر تکرار میشه.

موزیک بازی با این که تعداد ترک هاش کمه ولی به شدت خوب کار شده و  هیجان مطلق بازی را  به خوبی انتقال میده و جز نکات مثبت بازی محسوب میشه.

 

در مجموع باید گفت بازی my friend pedro جز اون بازی های اکشنی است که سناریو مهمی نداره و تنها هدفی که داشته ارائه یک گیمپلی خوب و جذابه که بتونه با آزادی عمل بالا در کشتن دشمنا، گیمرا را سرگرم نگه داره که خوشبختانه در راستای این اهداف موفق بوده.

امتیاز NPCBot: 8.5
ثبت امتیاز: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
میانگین امتیازات کاربران: 9٫40 (5 رای)

نقات قوت

نقات ضعف

تگ ها
منبع: NPCBOT
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران (بدون دیدگاه)