

نداشتن تعادل و ثبات در قدم اول: عملکرد ضعیف Activision در اولین Call of Duty League!
پس از پایان Launch خود در Minnesota در این آخر هفته، مراسم Call of Duty League هم اکنون در حال آماده سازی برای Event دوم این Season است. در حالی که تعداد Viewها بسیار برای پلتفورم YouTube تحسین بر انگیز بود، نتایج و آمار کلی چندان موفق و قدرتمند نبودند. در مقایسه با مراسم ویژهی Overwatch و یا حتی نسخهی قبلی Call of Duty League یعنی همان Call of Duty World League، این مراسم نوین بسیار ضعیف و نامتعادل عمل کرد. این موضوع برای بسیاری ناامیدکننده و تا حدودی غمانگیز بود. در آخر هفته، Launch به حداکثر ۱۰۲۰۰۰ بیننده در حین برگزاری مسابقهی Chicago Huntsmen و البته OpTic Gaming LA دست پیدا کرد. این مراسم توانست CWL Pro League 2018 را تنها با تفاوتی ۲%ی شکست دهد. با بررسی تمامی جنبههای این مراسم باید گفت که این Launch به اندازهی Launch باورنکردنی و فوقالعادهی Overwatch League هیجان یا Hype نداشت. آغاز OWL در سال ۲۰۱۸ توانست تا به عدد ۴۳۷۰۰۰ تماشاچی دست پیدا کند. یعنی این مراسم نسبت به Launch مراسم Call of Duty نزدیک به ۳۲۴% بینندهی بیشتری داشت.
این بسیار نگرانکننده است چراکه عناوین Call of Duty از سال ۲۰۰۳ تا کنون، بازیهایی بسیار همگانی بودند. در حالیکه بحث ESports به آن اندازه همگانی نیست، این مراسم باید با حمایت و بینندههای بسیار بیشتری کار خود را آغاز میکرد. برخی از این کمبود حمایت ممکن است به دلیل آغاز نامتعادل آن باشد. تقریباً تمامی اخبار از سوی Activision خبر از تغییرات اساسی در زمینهی Merchandising و البته غیبت پوشش کافی برای Call of Duty Challengers و تأثیر منفی آنها بر مردم میدهند. البته ممکن است برخی از این نارضایتیها به خاطر Streaming Platform منتخب این مراسم باشد. تنها چند ساعت قبل از زمان پخش این Launch Event، شرکت Activision گزارش کرد که برای تمامی مراسم ESports بازیهای Call of Duty و Overwatch با YouTube همکاری خواهد داشت. مطمئناً بخش اعظمی از بییندگان بخاطر جا به جایی پلتفورم پخش، این مراسم را ترک کردند.
در کنار این مباحث، هرکسی نمیتوانست تا این Broadcast را با استفاده از قابلیت Search پلتفورم YouTube پیدا کند. اکثر بازدیدها با استفاده از Direct Linkها صورت گرفته بود. همچنین باید گفت که عنوان این مراسم نیز ممکن است یکی از ایرادات باشد. مراسم CDL یک Broadcast تماماً انگلیسی بود، که با توجه به میزان محبوبیت و معروفیت این عناوین در آمریکا، منطقیست. اگرچه، مخاطبین حاضر در آمریکای جنوبی و مرکزی نادیده گرفته شدند، چراکه این افراد اکثراً اسپانیایی یا پرتغالی حرف میزنند. در مقایسه با سایر عناوین FPS باید گفت که عناوین Call of Duty معمولاً در مرکز قرار دارند. برای مثال در این زمینه میتوان به CS GO نیز اشاره کرد. یکی دیگر از موانع Call of Duty Leagues مرکزیت این عناوین برای انتشار سالیانه است.
اگر هر سال یک عنوان جدید منتشر شود، کم کم از تعادل و ثبات ESport ها کاسته میشود. بازیکنان حرفهای نیز باید هر دفعه خود را برای عنوان جدیدی آماده کنند، و میزان موفقیت یک عنوان در زمینهی جذب بازیکنان حرفهای با موفقیت ESport آن عنوان ارتباط مستقیم دارد. در حالیکه بازی Call of Duty Modern Warfare به پرفروشترین اثر سال ۲۰۱۹ تبدیل شد، این موضوع برای آیندهی این سری تضمینی نخواهد بود. معروفیت تیمهای حاضر در CDL به میزان بازدید، کمی کمک کرد. تیم Chicago Huntsmen اکثر فشار را بر عهده داشت و به صورت میانگین ۷۶۰۰۰ بیننده را با خود به همراه داشت. تیم OpTic Gaming LA نیز نفر دوم شد با ۶۴۰۰۰ بیننده.
https://www.dualshockers.com/call-of-duty-league-launch-results/