آرزوها هم انتهایی دارند: فروش پایین بازی Deadfire ساخت قسمت سوم Pillars of Eternity را تقریباً غیر ممکن می‌کند!

آیا بازی Pillars of Eternity III ساخته خواهد شد؟ این سوألی‌ست که ذهن کارگردان طراحی شرکت Obsidian یعنی Josh Sawyer را مشغول کرده است، و جواب او نیز درباره‌ی Deadfire و آینده‌ی این سری طرفداران را امیدوار نکرده است.

آقای Sawyer در پیج Tumblr خودش در مورد فروش “نسبتاً کم” بازی Deadfire از سری Pillars of Eternity اینگونه نوشت.

اگر Obsidian یک بازی سوم بسازد، استودیو باید فرمت کل بازی را بررسی کند. من زیاد برای قسمت سوم مطمئن نیستم. با وجود نقدهای موفق و pre-orderهای بسیار، بازی Deadfire بدتر از بازی اول فروخته شد.

Josh Sawyer در ادامه اینگونه گفت که:

آیا دلیل این قضیه از رضایت مردم و مخاطبین از بازی اول و اتمام نیاز آنها به اینگونه بازی‌هاست؟ آیا مخاطبین به قسمت دومی علاقه‌مند نبودند؟ آیا دلیلش کمبود توجه به این قسمت است؟ آیا دلیلش این است که با وجود فروش و انتقادات قدرتمند به بازی اول، مردم واقعاً دوستش نداشتند؟ شاید دلیلش ترکیبی از تمامی این موارد است؟

آقای Sawyer گفت به خاطر اینکه Obsidian دلیل اصلی شکست مالی Deadfire را درک تکرده است، ساختن قسمت جدیدی از این سری را نامعلوم می‌کند. اگر بازی شکستی عظیم‌الجثه بود، آنها می‌فهمیدند که وقت بیشتری را باید صرف ساخت و ساز و تهیه‌ی بازی بعدی کنند اما Deadfire از لحاظ منتقدین عالی بود. این بازی متایی برابر با ۸۸ دارد که البته یک نمره‌ از متای قسمت قبلی که ۸۹ بود پایین‌تر است.  برخی گفته‌اند که Pillars of Eternity می‌توانست از کنار گذاشتن Real-Time with Pause مکانبک‎‌های مبارزه سود ببرد، ولی Sawyer می‌گوید که این چیزی نبود که به فروش صدمه زد. 

 

تصویر بازی Pillars of Eternity II

به احتمال زیاد Pillars of Eternity II آخرین قسمتی خواهد بود که ما برای مدتی طولانی خواهیم دید

 

Josh Sawyer اینگونه به مصاحبه ادامه داد:

من مطمئنم بعضی از مردمی که این مطلب را مطالعه می‌کنند، دقیقاً می‌دانند که دلیل فروش کمتر Deadfire چه بود. من به شخصی به دلیل خودم اهتماد ندارم، که یکی از چندین دلیلی‌ست که من برای ساخت دنباله اطمینان ندارم. من نمی‌خوایم به مخاطبینمون بازی رو بدم که اونا نمی‌خواند و نفهمم که کجای کارم اشتباه بود. من می‌خوام اول مشکلاتمون رو درک کنم و درستشون کنم.

برخی از جواب‌های مردم در توئیتر به این مصاحبه‌ی آقای Sawyer به این صورت است:

در حالی که Deadfire جزو پرفروش‌ترین بازی‌های  شرکت Obsidian نیست، بازی جدید آنها، The Outer Worlds توانسته به یک موفقیت اساسی و تبلیغاتی تبدیل بشه. اما آقای Sawyer نظارت چندانی بر این بازی نداشت. شرکت Microsoft به تازگی Obsidian را خریداری کرد و به نظر می‌رسد که قصد دارد The Outer Worlds را به یک فرنچایز تبدیل کنند. همانطور که Sawyer گفت، هیچ خبری در مورد ادامه‌ یا توقف سری Pillars of Eternity وجود ندارد. بازی Deadfire قرار است در سال ۲۰۱۹ و با همکاری شرکت Grip Digital برای PS4، Xbox One و Switch عرضه شود هرچندکه اطلاعاتی درباره‌‎ی تاریخ دقیق عرضه‌ی آن در دست نیست.

تگ ها
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران (بدون دیدگاه)