

پدر کشت و کشتار دنیای گیم با تأخیر بازمیگردد: تأخیر بازی Doom Eternal!
همهی ما در انتظار بازگشت پدر خشونت بی حد و مرز و سبک First Person Shooter با عنوان Doom Eternal بودیم. بازگشت آقای Doomguy دوستداشتنی چیزی بود که قلب همهی گیمرهای قدیمی را پر از امید و خوشحالی کرد، اما اتفاق بدی افتاد که همه را ناراحت کرد. عنوان جدید از سری بازیهای Doom تحت نام Doom Eternal به تأخیر افتاد. بازی به شدت مورد انتظار Doom Eternals قرار بود در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ عرضه شود اما ۲۰۱۹ به پایان رسید و ما Doom Eternal را تجربه نکردیم. دلیل این موضوع متوقف کردن پروسهی ساخت توسط شرکت id Software و انتقال آن به تاریخ مارچ ۲۰۲۰ بود. این شرکت به هر شکل ممکن قصد دارد تا این عنوان را دقیقاً در تاریخ مشخصشده منتشر کنند. پیشنمایشهای این بازی امروز به نمایش گذاشته شدند و نظرات مردمی به شدت مثبت میباشد. در این حین تهیهکنندهی اجرایی این عنوان در مصاحبهای با سایت VG247 اعلام کرد که کار ساخت این بازی به حد غیرقابل باوری سخت بود و تلاشهای بیشماری صورت گرفت تا به این نقطه برسند.
آقای Stratton گفته است که بازی Doom Eternal سال آینده آماده بود و محتوای تازهای به بازی پس از اعلام تأخیر اضافه نشد. به جای محتوای جدید، این تأخیر مسیر پیشرفت را برای جلوههای بصری و البته سرسخت کردن سیستمهای Back-End فراهم کرد. همچنین تستهای بیشتر، رفع باگهای پیچیدهتر و البته تغییرات بهینهسازی بسیاری صورت گرفتند. متأسفانه در حالیکه آقای Stratton گفته بود که به سازندههای id Software فرصت کافی برای ساخت را داده و زمان مشخصی نمیدهند، او توضیح داد که سال ۲۰۱۹، سال بیش از حد پرکاری بوده و مجبور شدند تا سعی کنند که قبل از زمان انتشار تمام محتوا را تکمیل کنند. او در مصاحبههای خود از این موضوع که سال گذشته بیش از حد تحت فشار زمان بودند، سخن گفت که در فازهای مختلف قرار داشت. خلاصهی این موضوع به این شکل بود که یک گروه باید تحت فشار زمان کار میکردند تا گروه بعدی همین پروسه را ادامه دهند.
سخنان ایشان به این صورت بود که:
ما واقعاً برای زمان و زندگی افراد بسیار محترمی که برای ما کار میکنند ارزش قائلیم. ما پرسونل بسیار وفاداری داریم که تصمیم گرفتند به جای لذت، در بسیاری از شرایط کار کنند. خیلی خوب و عالی بود، چراکه ما هم میخواهیم این عنوان بینقص باشد و انتظارات همهی مردم جامعهی گیم و فروشندهها را برآورده کنیم.
موضوع و بحث Crunch چیست؟ به آخرین مرحله از ساخت یک بازی میگویند که در طول آن کارمندان ساعتهای کاریشان طولانیتر شده و به هفتهها و ماههای بیوقفه کشیده میشود. این واقعه یکی از مشکلات عظیم و اصلی صنعت کنونی بازیسازیست. برای کارمندان بد است و همانطور که این مطلب مجلهی New York Times گفته است، “صنعت بازی در حال نابود کردن افرادیست که آنرا میسازند. این اتفاق اصلاً استفادهی مفیدی از زمان نیست ولی با این وجود شرکتهای بزرگ بسیاری این کار را انجام میدهند. شرکتهایی همچون Rockstar Studios برای بازی محبوب Red Dead Redemption 2 و البته CD Projekt Red برای عنوان موردانتظار Cyberpunk 2077 نمونههای معروف این اتفاق است. ولی جالبترین نکته اینجاست که شرکت UBISOFT در لیست بزرگ شرکتهایی که در تاریخ فعالبت خود Crunch داشتهاند حضور ندارد.
شرکت CD Projekt Red به خاطر Crunch کردن تیم سازنده برای عرضهی Cyberpunk 2077 با اعتراضات زیادی رو به رو شد. با وجود اینکه انتشار بازی از تاریخ آپریل به سپتامبر منتقل شد، که برخی قبول داشتند که این موضوع برای Crunch نکردن، فشار بیش از حد نیاوردن به کارمندان، کافی باشد و نیازی نباشد تا ساعتهای وحشتناک زیادی را در شرکت بگذرانند. قابلذکر است که تهیهکنندهی بازی Doom Eternal، آقای Stratton گفت که دلیل تأخیر این بازی همین موضوع است. یک تأخیر باعث میشود که بخشی از فشار و نفستنگهی کارمندان کم شود. ولی مشکلی که هست این است که تأخیر باعث سختتر کار کردن، جهت برآورده کردن انتظارات میباشد. بر اساس گفتههای آقای Stratton، این تأخیر و تلاش باعث شده تا Doom Eternal به بهترین بازی تاریخ این شرکت تبدیل شود. با این وجود، او این تاخیر را صددرصد دلیل این پیشرفت میداند. بازی Doom Eternal در تاریخ ۲۰ مارچ عرضه خواهد شد. به نظر بیاندازه زیبا و خارقالعاده است. بر اساس گفتهی تسترها، این بازی قرار است بهترین عنوان FPS در سبک زیرشاخهای No-Brainer خواهد بود که بر Bulletstorm غلبه خواهد کرد.