

پیشرفت هرچه فراتر برای R6: بررسی آیندهی Rainbow Six Siege!
شرکت UBISOFT تا حد باورنکردنی به حمایت از عنوان Rainbow Six Siege وفادار است و ما میدانیم که این شرکتِ سازنده و منتشرکننده قصد دارد تا این عنوان را به کنسولهای نسل بعد نیز منتقل کند. (این خبر در سال گذشته منتشر شد اما جزئیات مربوط به آن بسیار کم بود.) به لطف یک مصاحبهی جدید، به نظر میرسد که نقشه این است تا بازی R6 را در دسترس کنسولهای Xbox Series X و البته PS5 بگذارند. (آن هم در لحظهی Launch) البته همراه با دوباره منتشر شدن این عنوان، ما شاهد خصوصیتهای جدیدی نیز خواهیم بود تا جامعهی این بازی را مستحکم نگه دارد. در یک مصاحبهی جدید با Windows Central، کارگردان جدید بازی Rainbow Six Siege یعنی آقای Leroy Athanassoff برنامههای شرکت UBISOFT را برای آوردن بازی R6 به نسل بعدی تأیید کرد اما مشخص کرد که هنوز قابلیت اعلام تاریخ انتشار برای این موضوع را ندارد. او در مصاحبهی خود اظهار داشت که:
دلیل اینکه من نمیتوانم تاریخ انتشار این بازی را اعلام کنم این است که، از هر چه بگذریم، این تاریخ عرضه همراه با کنسول نسل بعدی مردم صورت میگیرد. چیزی که من میتوانم به شما بگویم این است که ما با کنسولهای نسل بعد از لحظهی Launch همراه خواهیم بود. اما این تاریخ انتشار در دست آنهاست و این آنها هستند که مشخص میکنند آیا ما شاهد حضور Rainbow Six Siege از روز Launch خواهیم بود یا خیر. ما همه میخواهیم تا از لحظهی اول همراه کنسولهای جدید باشیم.

تصویری از آقای Leroy Athanassoff که پس از آقای Xavier Marquis مسئولیت کارگردانی عنوان R6 را برعهده گرفت.
شرکت UBISOFT علاقهمند است تا جامعهی این بازی را قوی، مستحکم و راضی نگه دارد. پس آقای Leroy Athanassoff نیز در ادامه اعلام کرد که:
ما نمیخواهیم حامعهی عالی که ساختیم را از بین ببریم. پس به همین دلیل است که میخواهیم کسانی که کنسول جدید خود را خریداری میکنند توانایی تجربهی این عنوان را بلافاصله داشته باشند. (آن هم با دوستانشان)
او در ادامه به Windows Central توضیح داد که این بازی هدفی دارد که شامل بخش Multiplayer به صورت Cross-Generation میشود. این به آن معناست که اگر شما بر روی کنسول PlayStation 5 یا همان PS5 در حال تجربهی این عنوان هستید، میتوانید با کسانی که PS4 دارند به راحتی Matchmaking داشته باشید. این تمام اتفاقی نیست که رخ خواهد داد، چراکه Athanassoff به جزئیات مربوط به احتمال مشاهدهی Crossplay اشاره کرد. با این قابلیت، بازیکنان Xbox میتوانند با گیمرهای PlayStation بازی کنند. آقای Athanassoff در ادامه گفتند که:
باز هم میگویم، این به عهدهی شرکتهای Microsoft و Sony است که اجازهی Crossplay را بدهند. ما بسیار علاقهمند به فعالسازی Crossplay کامل هستیم. ما آمادهی Support از Matchmaking میان بازیکنان PlayStation و Xbox هستیم. امیدواریم که این برنامه رخ دهد چراکه همانطور که گفتم، این حرکت بسیار مهمی در صنعت گیم است و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود. فقط بحث زمان است. رخ دادن آن بدون شک حتمیست.

با اعلام آمادگی شرکت UBISOFT جهت فعالسازی قابلیت Crossplay بین دو کنسول Xbox One و البته PS4، حالا نوبت به شرکتهای Microsoft و Sony باید اعلام آمادگی کنند.
با وجود درخواستهای بسیار جهت حمایت Rainbow Six Siege از قابلیت Crossplay، شرکت UBISOFT ضد ایدهی اجازه دادن برای بازی کردن کنسولبازها با WINDOWS پلیرهاست. آقای Athanassoff اینگونه گفت که:
من فکر نکنم که قابلیت Crossplay بین WINDOWS و کنسول ایجاد شود. تنها راهی که ما میتوانیم با آن این کار را بکنیم، این است که به شما اجازهی انتخاب را بدهیم. در حالت عادی شما تنها با کنسولبازهای دیگر بازی خواهید کرد. اما اگر شما میخواهید که در مسابقهای ناجوانمردانه اجازهی نابودشدن خود توسط Mouse و Keyboardبازها را بدهید، یا اینکه میخواهید Matchmaking بهتری داشته باشید، تصمیم را در اختیار شما میگذاریم.
هرچند باید اشاره کرد که آقای Athanassoff در مصاحبهی خود با Windows Central دربارهی علاقهی خود به معرفی قابلیت Crossplatform Progression صحبت کرد که با داشتن این قابلیت، شما میتوانید هر Progressionای که در کنسول انجام دادید را به WINDOWS و برعکس منتقل کنید. در حالی که عنوان Rainbow Six Siege در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، این بازی از آن زمان تاکنون به صورت مداوم و بسیار قدرتمند توسط UBISOFT حمایت شده است. جدیدترین آپدیت این بازی همان Operation Void Edge بود که چندی پیش به معرفی و بررسی آن پرداختیم. اگر علاقهمند به مطالعهی آن هستید میتوانید به این لینک مراجعه کنید.