

آیا اثری شیرین برای پاک کردن طعم تلخ گذشته در راه است: بررسی آیندهی Hideo Kojima!
یکی از بحثبرانگیزترین عناوین و یکی از جنبههای ناامیدکنندهی امسال، بازی موردانتظار آقای Hideo Kojima بود که فضا و طراحی خارقالعادهای داشت اما داستان آن بیدلیل پیچیده و گیمپلی آن هم یکی از ضعیفترین نمونههای صنعت گیم بود (گیمپلی این بازی عملاً به انتقال یک محموله از نقطهی A به B و البته B به C خلاصه میشد و به همین دلیل نیز این بازی تبدیل به نقطهی تمرکز جوکهای بسیار شد.) پس از انتشار این بازی نیز اخبار بسیاری از آقای Kojima شنیدیم. که از احتمال کار بر روی یک عنوان در سبک Horror گرفته تا تلاش برای بدست آوردن حق سری بازی Metal Gear Solid شامل این اخبار میشد. اما حالا به نظر میرسد که آقای Hideo Kojima در حال حاضر، مشغول کار بر روی چند پروژهی مختلف است.
در آخرین نسخهی مجلهی ژاپنی مخصوص بازی Famitsue، رئیس شرکت بازیسازی Kojima Productions یعنی آقای Hideo Kojima و یکی از اعضای این شرکت یعنی Yoji Shikawa توضیحاتی دربارهی پروسهی ساخت نوستالژیک بازی Death Stranding صحبت کردند، اما زمان زیادی نیز طول کشید تا اینکه ایدههای جدید شرکت را معرفی کنند و به جهتی که استودیو به سوی آن خواهد رفت اشارهای کردند. حالا که بازی اول عرضه شده است، پتانسیل بالایی برای آینده دارد. سایت معروف Dualshockers موفق به یافتن یک اشاره از سوی آقای Hideo Kojima شد. ایشان توضیح داد که علاقهمند است مهارت خود را در زمینهی بازیهای کوچکتر یا Episodic به کار ببرد و نه تنها عناوین وقتگیری همچون Death Stranding.
آقای Hideo Kojima قبلاً هم بر روی چنین موضوعی آزمایش کرده است. اگر بازی Metal Gear Solid Phantom Pain را به یاد داشته باشید، میدانید که قبل از آن یک بازی کوتاه تحت نام Metal Gear Solid Ground Zero منتشر شد. تمام وقایع این عنوان کوچک در یک منطقه، (یک کمپ Black Site در کشور Cuba) و در طول یک شب رخ میدهد. اگرچه که این بازی بسیار کوچک است، ما را به یاد دو عنوان اول سری Metal Gear Solid میاندازد و از هر دوی آنها هم Stealthمدارتر است. برنامهی استودیوی Kojima Productions این است که با ایدهی چند بازی جدید دست و پنجه نرم کنند که شامل یک بازی بزرگ و AAAنمای دیگر میشود. اگرچه که هنوز معلوم نیست که این بازی به چه شکل خواهد بود و چه داستان و فضایی خواهد داشت.
با این وجود آقای Hideo Kojima به این موضوع اشاره کرد که مسئول کارگردانی هنری این شرکت یعنی آقای Shinkawa در زمینهی Mecha تخصص دارد و به همین دلیل است که احتمال کار بر روی یک عنوان Mecha در آیندهی نزدیک بسیار زیاد است. خارج از دنیای بازیها، این زوج هنری از علاقهی بسیار خود برای ساخت یک مجلهی Manga گفتند که جالب است. اولین عنوان ساختهشده توسط شرکت Kojima Productions یعنی همان Death Stranding ناامیدکننده، هنوز برای پلتفورم عظیم WINDOWS عرضه نشده است اما در آیندهای نهچندان دور منتشر خواهد شد. این اثر در تابستان امسال به این پلتفورم خواهد آمد. این خبر برای طرفداران Kojima که به گیمپلی و داستان اهمیت چندانی نمیدهند و بیشتر علاقهمند به ذهن خلاق Kojima هستند، بسیار خوشحالکننده است.